Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53494Nevhodné chování průvodčího

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

19 minut 46 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
02.11.2021, před 3 lety

Jitka Blažíčková

Znění stížnosti

V neděli 31.10.2021 jsem cestovala s dcerou v 9h z Plzně do Prahy (Pendolino). Průvodčímu jsme předložily jízdenky - dcera je studentka gymnázia a spolu s jízdenkou předložila potvrzení o studiu a OP (ISIC kartu vyřizuje aktuálně gymnázium hromadně pro studenty, ale ještě doklady nedorazily a bylo sděleno, že potvrzení o studiu zatím stačí). Průvodčí zakoupenou studentskou jízdenku neuznal a žádal doplatek. Ten jsem doplatila a dostala k tomu dlouhou a nepříjemnou přednášku, že jsme jako zákazníci povinni mít nastudované slevy a předpisy Českých drah...že ty slevy jsou jen Babišův výmysl a snad brzy skončí... Požádala jsem průvodčího, aby nás již nechal, že si chceme užít výlet. Pořád pokračoval, tak jsem řekla, že jsem se ještě s takovým průvodčím nesetkala a on na to ne?? tak ještě zaplaťte manipulační poplatek 40 Kč za doplatek (na to evidentně při doplatku zapomněl. Řekla jsem, že jsem jízdenky řádně koupila v pokladně v dobré víře, že mám správné a že manipulační doplatek už platit nebudu nebo ať mi najde, kde to je v přepisech. Z ruky mi neurvale chtěl jízdenky škubat, nevím proč a dcera jen němě zírala. Našel pak článek o doplatku - 40 Kč jsem zaplatila a řekla mu, že si na jeho neurvalé chování budu stěžovat, ať mi řekne své jméno. Zaměstnavatel nám zakázal sdělovat naše jména byla odpověď. Přednášku o tom, jak jsou pasažéři neznalí, jak nemají nastudované své povinnosti slyšela celá chodbička a v mezinárodním vlaku je to jistě mezinárodní hanba. Nebránila jsem se doplatek zaplatit, když mi bylo sděleno, že potvrzení nestačí. Co následovalo poté však nebylo důstojné včetně politického podtextu a neurvalého škubání mou rukou.


Požadované řešení

zpětná informace o řešení a omluva


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.11.2021 12:37, před 3 lety

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.