Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 8,10 2021 jsem převzal od pošty notebook zakoupený od CZC.cz
Po zpuštění Windovs počitač požadoval aktualizaci ovladačů kterou jsem potvrdil
Aktualizace proběhla na 100% a počítač přestal reagovat . Při pokusu o návrat do továrního nastavení na 75% opět počítač zamrzl.V podstatě poč běžel půl hodiny.Notebok jsme přinesli do pobočky CZC Partner Rakovník a po dohodě jsme vrátili zboží ve 14 dení lhůtě . V protokolu
O převzetí je popis chování nt. Do dnešního se nikdo ani neozval. Na mé písemné a
telefonické naléhání jsem se se dozvěděl že nt. je v servisu a čeká se na vyjádřeni.
To zřejmě znamená že vrácení do 14 dnů neuznají z důvodu poškození.Nevím jak mám dále postupovat a proto prosí o radu
NT Huawei MateBook 14" s.č.YAVBB21622*****9 čislo faktury 11*****821
Vrácení peněz (výměna zboží nepřipadá u této společnosti v ůvahu)
|
Tweet |
V případě, kdy dojde k poškození zboží, doporučujeme spotřebitelům využít reklamaci, nikoliv odstoupení od smlouvy.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá.
Na rozdíl od toho se při odstoupení od smlouvy tato domněnka neuplatní. Spotřebitel tedy musí prokázat, že věc byla vadná již při převzetí, případně že k poškození nedošlo jeho vinou. Jestliže se to spotřebiteli nepodaří, zodpovídá za snížení hodnoty zboží a prodávající tak nemusí vrátit plnou částku, ale má právo z ní strhnout část, která je adekvátní vzhledem k poškození (v daném případě např. náklady na přeinstalaci systému).
V popsaném případě by spotřebiteli ale mohl pomoci protokol, jestliže v něm je popsáno chování notebooku.
K popsanému řešení bychom chtěli uvést, že dle občanského zákoníku existuje tzv. hierarchie nároků v § 2169 tohoto zákona. Podle ní je nutné, aby řešení nebylo vzhledem k povaze vady neúměrné. Je tedy možné, že prodávající navrhne jiné řešeni než je odstoupení od smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.