Společnost


Smartwings, a.s.

Počet nahlášených stížností:104
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#53512Neuznana reklamace - na nami zaplacenych sedadlech sedel pan Tvrdik s rodinou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 den 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.11.2021, před 3 lety

Dagmar Kalcevova

Znění stížnosti

U spolecnosti Smartwings jsem rezervovala a zaplatila prvni dve rady sedadel. Vzhledem k tomu, ze s nami cestovali male deti i starsi osoby, bylo pro nas velmi dulezite, abychom meli presne tato mista v presne danem rozlozeni na osobu. Bez jakekoli predem dane informace a bez jakehokoli upozorneni pri odbaveni zavazadel jsme az v letadle zjistili, ze ac jsme zaplatili nemale castky za tato dana sedadla, tak jsou obsazena "VIP zakaznikem" - panem Tvrdikem a jeho rodinou.

Ihned po priletu dne do jsme vyse uvedene reklamovali u spolecnosti Smartwings a prisla nam pouze automaticka odpoved, ze reklamaci dostali a od te doby (jiz skoro dva mesice) na emaily vubec nereaguji.


Produkt

Nami koupena mista v letadle obsazena panem Tvrdikem


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, ze spolecnost vyzaduje, aby lide sedeli na danych mistech dle boardingovych pasu, doslo k psychickemu napeti v ramci rodiny v prubehu celeho letu. Proto pozaduji, aby byla vracena plna vyse ceny za rezervaci vsech mist a dale pozaduji, aby byla zohlednena psychicka ujma s tim spojena.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2021 11:37, před 3 lety

Jestliže služba nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě nebo nebyla poskytnuta vůbec, je možné uplatnit reklamaci. Tato reklamace musí být obecně vyřízena ve 30denní lhůtě, přičemž v této lhůtě musí být spotřebitel nejen informován, zda byla reklamace přijata/zamítnuta, ale v případě přijetí musí být také sjednána náprava.

Vzhledem k tomu, že tato reklamace nebyla podle popisu spotřebitele vyřízena řádně a včas, má spotřebitel právo na odstoupení od smlouvy a tedy na vrácení peněžních prostředků, které poskytovateli služby poskytl.

Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Společnost Smartwings, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.