Počet nahlášených stížností: | 105 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Předplatila jsem si službu Avast premium. Všechno fungovalo skvěle. Po roce jsem vyměnila počítač, nainstalovala software Avast a přihlásila se. Ovšem služba Premium mi nenaskočila automaticky. V tu chvíli jsem se tím nezabývala pozorně a službu předplatila znovu. Software mě v žádné fáízi viditelně neupozornil, že na tomto účtu mám už jednu službu předplacenou. Po roce mi z účtu odešly peníze. Dvakrát ta samá částka pro firmu, jejíž jméno mi nic neříkalo, se sídlem na Kajmanských ostrovech. Musela jsem si firmu vygooglit, abych pochopila, že asi pravděpodobně půjde o předplatné.
Došlo mi, že mám omylem objednáno dvakrát to samé a tak jsem se pokusila službu zrušit. U většiny internetových služeb a předplatných je to velmi jednoduchá věc, najdu svůj účet, zjistím co mám objednáno a někde v nastavení projdu sadou ověřovacích pokynů, které zajistí, že službu zruším. Ne tak u Avastu. Přestože samotný software je přívětivý a přehledný, mít kontrolu nad svým účtem je nesmírně komplikované a nepřehledné. Zdá se mi, že dokonce záměrně.Pokud chci zrušit předplatné premiových služeb, musm z nějakého nesmyslného důvodu do poradny a tam na to je dokonce předpřipravené kolonka.
Ovšem po měsíci, kdsy jsem žila v domění, že mám všechny služby odhlášené a platby zrušené, my přišlo oznámení, že se Avast snaží získat peníze z mého PayPalu.
Zdá se mi, že Avast záměrně odrazuje předplatitele od toho, aby službu mohl kdykoli zrušit. Zázemí služby je nepřehledné a matoucí a podezřelé. A to má být firma, které svěřím důvěru nad ochranou svého počítače.
Premiové služby antivirového programu Avast
V první řadě bych byla ráda, kdybych měla jistotu, že je můj účet zrušen a Avast ode mě nebude vyžadovat žádné peníze.
Ale také bych si přála, aby Avast zásadně zpřehlednil a zpřístupnil správu účtu svých klientů, včetně toho, že peníze budou odcházet společnosti s názvem Avast, aby bylo jasno, komu vlastně platíme.
|
Tweet |
Pokud by společnost spotřebiteli bránila smlouvu zrušit, zkracovala by tím spotřebitele na jeho právech a k takovému jednání by se nepřihlíželo.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.