Společnost


ESELL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#53524Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 měsíce 6 dnů 5 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.11.2021, před 3 lety

Ondrej Recht

Znění stížnosti

Datum prodeje: 03.06.2021
Datum reklamace: 01.09.2021
Vyřízení reklamace 29.09.2021
Prodávající reklamaci neuznává (zboží nevykazuje výrobní vady, tedy u baterie byla nesprávná údržba nabíjení lit. bat. viz uživatelský manuál. Což mohlo vzniknout nedostatečnou údržbou bat. nebo bat. byla vybíjena do úplného vybití tzv."do nuly")

Na reklamační protokol jsem napsaly podmět že chceme odborné posouzení nejpozději do 14 dnů. (§ 2161 odstavec 2 Zákona č. 89/2012 Sb. (Občanský zákoník) prodejce si nenechal koloběžku k posouzení.

02.11.2021 výzva k předložení odborného posouzení, následně jsem vyzval k domluvě kdy mohu kol. přivést na prodejnu k odstoupení od smlouvy (tel.)
Prodejce neakceptoval s tím že reklamace byla ukončená.
03.11.2021 výzva emailem.


Produkt

Elektrická koloběžka Ultimate Maxmove 2000 W šedá, typ:ULT2000WMAXG, v.č.: SA8MV1000LK200176


Požadované řešení

odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2021 10:30, před 3 lety

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu viz i rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2022 11:35, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.1.2022 14:25, před 3 lety

Stejně jako každá jiná i tato reklamace byla odborně posouzena. Na základě pečlivého posouzení byla tato konkrétní reklamace zamítnuta.
Konkrétně v tomto případě, ač si není společnost ESELL s.r.o. vědoma jakkoli chybného či nezákonného jednání a na oprávněně zamítnuté reklamaci trvá, udělali jsme zákazníkovi ústupek a zboží od něj za sníženou cenu z důvodu opotřebení odkoupili, takže i on byl nakonec spokojený.
ESELL s.r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.2.2022 16:25, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o vyjádření, zda se obrátil na zmíněného znalce (www.dtest.cz/soudni-znalci), případně jak se stížnost vyvinula.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
9.3.2022 15:42, před 3 lety


Ondrej Recht

Hodnocení:

Komentář: S tvrzením společnosti Esell NEsouhlasíme. Po zamítnuté reklamaci jsme firmu vyzvaly k prokázání že výrobek nebyl vadný již při převzetí dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb. Patnáctý den jsme kontaktovaly firmu zda odborný posudek vypracovaly. Jelikož se tak nestalo, tak jsme vyzvaly a to i písemně k odstoupení od kupní smlouvy.
Ze strany firmy nebylo akceptováno. Tedy jsme začaly hledat, zda stejnou, či podobnou zkušenost nemá více osob. Ano má.
Snažili jsme se kontaktovat jednatele společnosti a domluvit se na mimosoudním vyrovnání. Musím říct forma komunikace děsná.. . Nakonec jednatel nám navrhl odkup koloběžky za sníženou cenu. Kterou jsem po zvážení s nechutí akceptovaly, také k vzhledem věku a zdravotnímu stavu otce.

Shrnutí, firma neakceptovala § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb. a nepostupovala jak má, velmi dobře ví že zákazník svého práva může vynutit jen soudní cestou. A také tak přistupovala k celé věci. Ústupek až po kontaktování jednatele, který se s vámi nebude chtít o ničem bavit, na fb hned blokace jakmile se dotážete zda je jednatel společnosti esell s.r.o . Spokojený rozhodně nejsme a cítíme morální zodpovědnost se podělit o zkušenost s touhle firmou.

Vyjádření dTestu k uzavření případu

Publikováno
11.3.2022 16:38, před 3 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.