Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#53533. reklamace telefonu pro stejnou závadu

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 5 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
21.12.2014, před 10 lety

Radek Koutný

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 5. 11. 2014 jsem na prodejně O2 v Brně koupil mobilní telefon Sony Xperia Z3 Compact. Dne 22. 11. 2014 jsem byl telefon reklamovat pro samovolné restartování a pro šum v reproduktoru při volání a poslechu videí. Po vrácení z reklamace byla odstraněno restartování odstraněno, avšak šum stále přetrvával. Z tohoto důvodu jsem se rozhodl pro další reklamaci šumu v reproduktoru. Dne 2. 12. 2014 jsem byl telefon znovu reklamovat (po druhé pro stejnou závadu) kvůli šumu reproduktoru. V telefonu byl vyměněn reproduktor, avšak závada stále přetrvává a po vrácení ze servisního střediska byla poškrábaná fólie na LCD. Vzhledem k tomu, že reklamuju telefon po 3 pro stejnou závadu dle § 622 odst. 2 občanského zákoníku mněl bych mít nárok na vrácení peněz popř. o výměnu telefonu za nový kus.Ale O2 se k tomu staví tak že vždy záleží na posouzení servisního střediska arvato services k.s. ale přitom sou stížnosti na servisní středisko jakým zbůsobem vedou opravy a jednaj ze zákazníky osobně mi servisní středisko nereaguje na emaily a ani na telefon. Nemám čas neustále jezdit 50km reklamovat telefon, stojí mě to čas a peníze.Potřebuji aby mobil za 14 000 Kč byl v pořádku mám ho nutný k práci.Prosím vás o nutnou pomoc.Koutný Radek


Produkt

Sony D5803 Z3 Compact černy LTE.Sériové číslo 355179065178009


Požadované řešení

Především bych chtěl vymněnit zboží za nové popřípadně vrátit peníze pak by se mnělo zlepšit jednání společnosti nezájem komunikace ze zákazníkem a podle mých zkušeností a podle zkušeností jiných zákazníků by mněli začít řešit opravy a nevymlouvat se.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.1.2015 13:52, před 10 lety

Podmínky pro odstoupení od smlouvy stanoví občanský zákoník. Jsou-li splněny, spotřebitelův nárok na odstoupení uvedený v protokolu o uplatnění reklamace je pro prodávajícího závazný. V ustálené soudní praxi se dovozuje, že právo na výměnu zboží nebo na odstoupení od smlouvy z důvodu opětovného výskytu vady může spotřebitel uplatnit při oprávněné reklamaci třetí stejné vady, která byla již dvakrát opravována a znovu se na zboží vyskytla.

Občanský zákoník totiž říká, že pokud zboží nemůžeme řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má spotřebitel právo na dodání nové věci bez vad, výměnu její součásti nebo na odstoupení od kupní smlouvy.

Není podstatné, jak byla vada odstraňována. Rozhodující jsou stejné projevy vady ve vlastnostech věci. Podmínkou je, že vada brání řádnému užívání věci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.1.2015 15:21, před 10 lety

Dobrý den, nárok na výměnu zboží nebo vrácení peněz je možné po 3. uznané reklamaci stejné vady nebo 4. reklamace různých vad.
Z vašeho sdělení usuzuji, že se jedná teprve o podání 3. reklamace, nikoliv o uznané 3 reklamace, je tedy nutné vyčkat na vyjádření střediska.
Václav Brožek, Guru pro Social Media, O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.1.2015 16:07, před 10 lety


Radek Koutný

Dobrý den 6.1.20115 mi dosla sms od O2 že mobil je po 3 vyreklamován a že si pro něj můžu dojet na prodejnu.7.1.2015 sem sedl do auta a po šesté jel na prodejnu do Brna.Prodejce mi zdělil že místo výměny mobilu podle smlouvy o provedení opravy kde prodejce zadal požadovaný zbůsob vyřízení Výměna zboží do 6 měsíců z důvodu již po 3 stejnou závadu ,šum v reproduktoru,vždy jen obnovené tovární nastavení.Zákazník žádá odstoupení od kupní smlouvy.Před poslední reklamací zákazník sám obnovil tovární data.Při minulé reklamaci byl mobilní telefon bez známek poškození.Mobilní telefon byl vrácen ze servisu poškrábaný.Nesouhlasil sem z vyřízení této věci a chtěl sem nový kus nebo odstoupení od smlouvy a vrácení peněz proto prodejce volal do servisního střediska arvato services a.s. kde mu paní zdělila že se uznávají pochybení a že to předaj k dalšímu šetření.Prodejce mi řekl že mi dá vědět až bude vědět víc a opět sem jel dom z prázdnou.Dne 14.1.2015 sem volal na prodejnu jak to vypadá z mobilem bylo mi řečeno že je to stále v jednání a že se mi ozvou až budou vědět víc přitom sem je upozornil na práva a že jim 21.1.2015 končí termín reklamace že budu žádat i náhradu nákladů spojených z reklamací.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.1.2015 17:24, před 10 lety

Ustanovení § 2169 odst. 2 občanského zákoníku, které stanoví práva spotřebitele při opakovaném výskytu vady, nestanoví jako podmínku ne/přiměřenost, ale podmínkou vzniku nároku na výměnu je, že vytýkaná vada brání řádnému užívání věci. K učinění závěru o tom, zda zjištěné projevy vady brání řádnému užívání věci, je nutné přihlédnout k charakteru a rozsahu vad. Při tomto posouzení je nutné se zejména zaměřit na účel, jemuž má prodaná věc sloužit.

Pokud by tato podmínka nebyla splněna, odstranění vady bude posuzováno z hledisek uvedených v § 2161 odst. 1 občanského zákoníku, kdy je primárním nárokem spotřebitele právo na výměnu, není-li tento požadavek nepřiměřený. Například pokud je možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu a s nižšími náklady, budou mít tyto způsoby vyřízení reklamace přednost.

Pokud dojde při reklamace k poškození výrobku, má spotřebitel právo na jeho uvedení do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. V takovém případě se hradí škody skutečná.

Ze zákona má spotřebitel nárok na proplacení účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací, čímž se samozřejmě myslí jen reklamace oprávněná. Tyto náklady jsou chápány jako ty nejmenší nutné, ne vždy je totiž účelné vézt věc do prodejny vozem, jindy zase může spotřebitel využít prodejnu, která je blíže jeho bydlišti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
16.1.2015 17:38, před 10 lety


Radek Koutný

Volal sem na O2 jak pokračuje moje reklamace a vedoucí prodejny mi poslal email s příohou jak se k tomu staví servisní středisko.Protokol vám přeposílám dole v příloze.Volal sem zpátky do prodejny O2 že chci odstoupit od smlouvy a chci vrátit peníze tam mi zdělili že to není možné a že mám dojet opět vše řešit na prodejnu.Jinak v protokolu mně zaráží že Vizualni stav pristroje: A01 Skrabance na LCD
X01 oloupané kryty/barva přitom když prodejce přebíral mobil na reklamaci bylo v reklamaci uvedeno že mobil je bez známek užívání mobil je dá se říct fyzicky poškozený servisním sřediskem a mobil teď leží na prodejně
už opravdu nevím co dělat děkuji předem za radu.Koutný

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.1.2015 17:36, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že se jedná o třetí uznanou reklamaci stejné vady, lze využít i argumentaci, že vadu není možné odstranit, protože se vždy projeví a tím brání řádnému užívání věci k jejímu předpokládanému účelu. V tomto případě je nutné rozporovat tvrzení o nepřiměřenosti výměny, pokud jde o 3. stejnou uznanou závadu. Ustanovení § 2165 odst. 2 občanského zákoníku, který upravuje práva při opětovném výskytu vady, se nezabývá přiměřeností.

Protože společnost obecně ve sporech spotřebitelů s kamennými pobočkami odkazuje pouze na tyto pobočky, jsme nuceni stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.