Společnost


AutoDraft ČR s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53538Reklamace brzd

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 27 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.11.2021, před 3 lety

Eva Hodanová

Znění stížnosti

3.7.jsem si u zmíněné společnosti zakoupila vůz VW Tiguan.........při zkušební jízdě při brzdění auto cukalo, na dotaz proč se tak děje sdělil,že auto dlouho stalo,ale že to časem vymizí.Jako žena těmto věcem nerozumím a slovům technika jsem věřila. Když ani po 2 měsících cukání nevymizelo, odeslala jsem 17.9.21 do společnosti tento email:

Přeji hezký den,
dne 3.7.2021 jsem u Vás zakoupila osobní automobil značky VW Tiguan. Při předváděcí jízdě auto při brzdění „cukalo“, technik, který auto předváděl na dotaz proč se tak děje sdělil, že vozidlo dlouho stálo a kotouče jsou orezlé, ale že cukání samo zmizí. Jsem žena, dané věci nerozumím, a slovům Vašeho odborníka jsem věřila. Po dvou měsících provozování vozidla „cukání“ nezmizelo, znejistěla jsem, a nechala vozidlo prohlédnout v odborném servisu. Závěr prohlídky zní – přední kotouče jsou sjeté více jak z poloviny, zadní kotouče jsou prorezlé a z 80% zničené. Závada nemohla vzniknout za dobu užívání vozidla mojí osobou.

U automobilu za více jak půl milionu korun dost podstatná závada. Předpokládala jsem, že když jsem se s koupí vozu obrátila na doporučení na Vaši firmu, že vozidlo bude za ty peníze v dobrém stavu, ale bohužel. Při koupi vozu jsem si připlatila pojištění na skryté vady, dle informace paní, která se mnou pojištění sjednávala je pojištění jak na mechanické, tak na elektrické závady, ale dle informace z pojišťovny se na brzdovou soustavu pojištění nevztahuje. Odhadovaná cena opravy je cca 20 000Kč.
S vozidlem jsem jinak velice spokojena, prosím o Vaše vyjádření k řešení této skryté závady. Pokud budete vyžadovat fotografie kotoučů, popřípadě je možné zajistit posudek na stav brzdového systému soudním znalcem.
Děkuji za informaci, Eva Hodanová

20.9.2021 ráno volal pán, že auto opraví na jejich náklady na počkání , ale že nejbližšší termín má na konci října 2021, to jsem měla objednané auto do servisu v Plzni. Načež mi bylo sděleno, že až vyřeším autoservis v Plzni ať se ozvu, že domluvíme termín, oni objednají díly a auto poté opraví na počkání.

26.10.2021 ve 14:15 jsem volala abych dohodla termín ….....nedovolala jsem se

27.10.2021 v 8:36 jsem opět volala o termín a domluvení opravy..........termín 1.12.2021, s tím že auto přivezu, oni ho zkontrolují, poté objednají díly a opraví.......????, při prvním telefonátu,ale pán tvrdil, že auto opraví na počkání, nyní mi sdělil že pokud to chci reklamovat musí auto vidět ( což pro mě obnáší 2x cestu do Prahy kterou mi nikdo nezaplatí a 2 dny dovolené, kterou si v spoučastné době nemohu vzít, neboť máme stop stav na dovolenou)

Proto jsem 2.11.2021 při přezouvání kol brzdy nafotila mailem spolu s dotazem, zda je opravdu nutné auto přívézt na kontrolu je nutné...

3.11.2021 ….......jsem obdržela email se zamítavým stanoviskem , s tím že jsem měla tento problém řešit dříve a ne po 4 měsících.............. v emailu sděleno ,že nelze reklamovat po 4.měsících

Takto se k problému vyjádřil technik, který se zprvu tvářil velice vstřícně:
Dobrý den paní Hodanová,

vozidlo jste kupovala 3.7.2021. Brzdy jsou opotřebitelný díl a proto nelze reklamovat po téměř 4 měsících. Pokud by jste reklamovala brzdy hned po koupi, bylo by vyřešeno na naše náklady.

V rámci dobrých vztahů vám na materiál a práci můžu dát slevu 10%.

S pozdravem
Vladimír Houska

Takto se k problému v různém časovém odstupu staví technici zmíněné společnosti.
Mechanici v Prosche Plzeň se k brzdám vyjádřili,že jsou zničené a že toto se nemohlo poškodit za dobu co jsem auto používala.
Stejný názor měl i mechanik,který auto prodával.
Auto jsem kupovala a mělo najeto cca 132 000 KM, ja jsem za dobu mého poúžívání najela cca 1000 KM.


Produkt

VW Tiguan, WIN: WVGZZZ5HNZHW418875


Požadované řešení

Celý problém ,bych ráda vyřešila, opravou na náklady prodejce.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2021 10:43, před 3 lety

K vyřízení reklamace je nutné, aby spotřebitel umožnil prodávajícímu posouzení vady. Spotřebitel v případě, kdy na vozidle reklamuje vadu, by měl poskytnout součinnost takového charakteru, že přistaví vozidlo a umožní prodávajícímu důkladně vozidlo prohlédnout, vadu zhodnotit a určit nejlepší možný postup řešení, pokud se na vozidle vykytuje vada.

Dle ustanovení § 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je možné požadovat po prodávajícím účelně vynaložené náklady nutné k uplatnění práv z vadného plnění (reklamace), byla-li reklamace uznána jako oprávněná.

Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.

U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.

Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.

Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2022 12:12, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2022 15:28, před 3 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.