Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
29.7.21 jsem po telefonátech a dopisech zaplatil této společnosti 1782 korun na které neexistoval žádný nárok. Z mé strany došlo bohužel k záměně. Požaduji vyjádření a vrácení částky s omluvou. Jsem velice zvědav jak se k tomu tato firma vzhledem k recenzím na internetu postaví. Děkuji...
Požaduji vyjádření a vrácení částky s omluvou
|
Tweet |
Vymáhá-li společnost údajný dluh, musí také prokázat existenci tohoto dluhu. Pokud je spotřebitel přesvědčen, že mu žádný dluh vůči společnosti nevznikl, je vhodné o tomto informovat přímo společnost, jež údajný dluh vymáhá. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.
Vymáhá-li společnost tento údajný dluh prostřednictvím inkasní agentury, nemá tato inkasní agentura žádná speciální oprávnění oproti běžnému věřiteli. Aby mohla být nařízena exekuce, musela by společnost nejprve uplatnit svoji pohledávku u soudu.
Zaplatil-li již spotřebitel vymáhanou částku, byť dluh, za který byla částka vymáhaná nikdy nevznikl, došlo ze strany podnikatele ke vzniku bezdůvodného obohacení dle § 2991 občanského zákoníku. Dle tohoto paragrafu má podnikatel povinnost vydat spotřebiteli zpět celou bezdůvodně vymáhanou částku, pokud ho k tomu spotřebitel vyzve. Pokud ani po výzvě podnikatel částku nevrátí, dostává se do prodlení, a spotřebitel má možnost vůči němu uplatnit úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Koždoni,
pohledávku našeho klienta, kterou jsme po Vás požadovali uhradit, jsme vymáhali na základě smlouvy o zastoupení a podkladů oprávněnosti pohledávky, které jsme od klienta obdrželi.
Pokud jste 29.7. 2021 dluh zaplatil, případ jsme uzavřeli a doručili zpět klientovi. Poté jsme v souladu s normou GDPR všechny údaje o případu smazali. Nyní již nedokážeme identifikovat ani vaše jméno, přiřadit jej ke klientovi, či dokonce k případu.
S Vaším požadavkem se proto prosím obraťte přímo na společnost, která naším prostřednictvím pohledávku vymáhala.
S pozdravem
Lukáš RIchter
Manažer call centra
Vzhledem k tomu že pohledávka nebyla skutečná tak vím předem jak to asi dopadne. Děkuji za odpověď. Budu dále sledovat vaši činnost a oslovovat lidi s podobnou zkušeností a pak to dáme dohromady a uvidíme jak to dopadne. Každopádně máte celkem slušnou chybovost nebo k Vám chodí záhadně velké množtví neexistujíchích pohledávek.
Výše uvedená vyjádření chápeme jako vyřešení případu bez dosažení dohody. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít.