Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, tato společnost mě kontaktovala s výhodnou akční nabídkou, s tím, že mi zašlou vzorek granulí zdarma v rámci testování chutnosti granulí. Souhlasila jsem s tím, že jsem si po telefonu potvrdila, zda je to opravdu zdarma, odpověď zněla jasné ano. Vzorek granulí odeslali, já jsem je převzala, po měsíci mi přišla faktura za neuhrazení převzaté zásilky, dále upomínka s navýšenou částkou o dalších 40 Kč. A to nepočítám další otravné hovory, kdy pán byl velice nepříjemný až arogantní při odmítnutí jakéhokoliv zasílání dalších produktů.
Tuto firmu silně nedoporučuji a nechápu jak mohou vůbec s tímto přístupem fungovat.
S.N.
Neoprávněně zasílají faktury s upomínkami za zboží, které si člověk vůbec neobjednal, tudíž řešením by bylo, vrátit tyto peníze zaslané na základě nátlaku.
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od podnikatele prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel podnikateli na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Podnikatel by v případě sporu musel prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany podnikatele opravdu zaslán.
O placeném charakteru objednávky je podnikatel spotřebitele povinen zřetelně a jasně poučit. Je-li spotřebitel uveden v omyl (je-li mu sděleno, že je objednávka bezplatná), je uzavřená kupní smlouva v důsledku toho neplatná (§ 583 občanského zákoníku).
Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.