Společnost


Helvetia Direct Marketing s.r.o.

Počet nahlášených stížností:10
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53548Neoprávněně naúčtovaný poplatek za granule, které jsem si neobjednala

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 4 dny 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2021, před 3 lety

Simona Neumannová

Znění stížnosti

Dobrý den, tato společnost mě kontaktovala s výhodnou akční nabídkou, s tím, že mi zašlou vzorek granulí zdarma v rámci testování chutnosti granulí. Souhlasila jsem s tím, že jsem si po telefonu potvrdila, zda je to opravdu zdarma, odpověď zněla jasné ano. Vzorek granulí odeslali, já jsem je převzala, po měsíci mi přišla faktura za neuhrazení převzaté zásilky, dále upomínka s navýšenou částkou o dalších 40 Kč. A to nepočítám další otravné hovory, kdy pán byl velice nepříjemný až arogantní při odmítnutí jakéhokoliv zasílání dalších produktů.

Tuto firmu silně nedoporučuji a nechápu jak mohou vůbec s tímto přístupem fungovat.

S.N.


Požadované řešení

Neoprávněně zasílají faktury s upomínkami za zboží, které si člověk vůbec neobjednal, tudíž řešením by bylo, vrátit tyto peníze zaslané na základě nátlaku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.11.2021 12:58, před 3 lety

Spotřebitel je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od podnikatele prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel podnikateli na své náklady nic vracet, ani ho o tom vyrozumět. Podnikatel by v případě sporu musel prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany podnikatele opravdu zaslán.

O placeném charakteru objednávky je podnikatel spotřebitele povinen zřetelně a jasně poučit. Je-li spotřebitel uveden v omyl (je-li mu sděleno, že je objednávka bezplatná), je uzavřená kupní smlouva v důsledku toho neplatná (§ 583 občanského zákoníku).

Spotřebitel rovněž může písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž spotřebitel odejme společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.12.2021 15:03, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2022 15:42, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.