Počet nahlášených stížností: | 196 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
U společnosti Mountfield jsem koupil bazénovou folii (typ viz výše). Montáž na bazén Azuro vArio jsme provedl sám. Následně po půl roce začala folie měnit barvu najednou, byl kus zelený další pás fialový a kousek zůstal i v původní barvě modrý. Udělal jsem fotodokumentaci a reklamoval u Mountfieldu. Mountfield reklamaci uznal, ale chce po mě původní folii a odmítá udělat demontáž staré folie a montáž nové folie. Já požaduji tyto vícepráce od Mountfieldu, protože jsem žádnou chybu neudělal. On je však odmítá. Jak mám dále postupovat.
Marimex Orlando Premium bazénová fólie - změna barvy
nechci peníze, ale výměnu folie by měl udělat ten kdo to způsobil. výměna folie od společnosti Mountfied.
|
Tweet |
Spotřebitel má možnost uplatnit právo z vadného plnění (reklamaci) zboží ve lhůtě stanovené zákonem, případně smluvně (jestliže je záruka delší než zákonná) v případě, že zboží neodpovídá kvalitou, ke které se prodávající zavázal, a nebo nehodí-li se věc k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.
V tomto případě si spotřebitel objednal jen zboží, nikoliv montáž a reklamace byla společností uznána - byla provedena řádně a včas. Vzhledem k tomuto faktu se domníváme, že má spotřebitel nárok jen na dodání nové věci bez vad a nikoliv na demontáž vadného zboží a následnou montáž zboží nového. Na (de)montáž zboží by měl spotřebitel dle našeho názoru nárok v případě, že si v původním závazku tuto službu objednal.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Nárok na bezplatné provedení výměny folie, kterou mu naše společnost neinstalovala, zákazníkovi zcela jednoznačně z právního hlediska nevzniká. Rádi však panu Málkovi vykompenzujeme případné oprávněné a adekvátní náklady spojené s oprávněnou reklamací, pokud nám je řádným způsobem doloží. Tento požadavek lze vznést přímo v dané prodejně, kde folii zakoupil.
V souladu s odpovědí společnosti doplňujeme, že je možné požadovat proplacení demontáže fólie jako účelně vynaložený náklad (ve smyslu § 1924 občanského zákoníku). Spotřebiteli doporučujeme vybrat přiměřeně nákladnou variantu demontáže.
Děkujeme stranám za součinnost. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost nás informovat o tom, jak se stížnost vyvinula.
[Uvedená argumentace vychází z rozsudku Soudního dvora EU (prvního senátu) ze dne 16. června 2011 ve spojených věcech Gebr. Weber GmbH proti Jürgen Wittmer (C-65/09) a Ingrid Putz proti Medianess Electronics GmbH (C-87/09)].
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.