Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26.10.2018 pan X se dohodl, máme i emailovou komunikaci, s paní Y v zastoupení OXO-auto, na zapůjčení auta BMW i3 pro dny 12.11 – 18.11.2018.
První podmínku pro závaznou rezervaci bylo poslání částky 5 999 Kč s DPH na č.ú.: XXX/0800 s v.s.: xxx, splnil pan X.
Druhá podmínka byla vratná kauce v hodnotě 10 000 Kč s DPH na stejné číslo účtu do data vypůjčení, tedy do 12.11.2018. Částku 10 000 Kč s DPH posílal pan X, dne 8.11.2018 z č.ú.: Y, na č.ú.: XXX/0800, vedeného na jméno Ing.XY, s poznámkou pro příjemce ,,vratná kauce". Datum zaúčtování byl 8.11.2018.
Při podepsání smlouvy, na místě půjčení BMW i3, byla uvedena informace o vrácení vratné kauce. Tato informace byla vrácení vratné kauce po uplynutí 200 pracovních dní. Dle komentáře pracovníka z důvodů možných, pozdějších, zaslaných přestupků spáchaných v datech 12.11. – 18.11.2018 na půjčené vozidlo BMW i3, tj. v době, kdy řídil pan X.
Do dnešního dne, 4.11.2021, tato kauce nebyla vrácena na účet Y. Posílali jsme emaily, volali jsme (1x nám to zvedl s tím, že se na to hned podívá a pošlou to) a stále nic.
Nechceme lítat po soudech, protože by to stálo i víc. Ale pokud se to stalo i jiným, pro pana Y to je neoprávněné obohacení... korunka ke korunce a je z toho balík
BMW i3, podrobné informace ráda sdělím, ale ne takto přes web
Zastihnout daného pana ing.XY a s okamžitou možností vrácení peněz. Bohužel už za chvilku uplynou 3 roky, poté si myslím, že máme po penězích...
Pokud však bude více lidí, tak se možno i spojit a vyřešit. Věřím, že nejsme sami, podle reakcí pána po telefonu.
|
Tweet |
Obecně se výraz "kauce" používá pro označení dočasné zálohy. Jestliže je něco označeno jako "záloha", nejedná se ze zákona o propadnou částku - společnost je oprávněna ponechat si část vratné kauce pouze v případě, že k takovému jednání je dán objektivní právní důvod. Spotřebitel má právo na to, aby mu byly oznámeny a prokázány důvody, pro které mu společnost nevrátila část vratné kauce. Pokud tyto důvody nejsou dány, resp. nejsou relevantně podloženy, mohlo by se jednat ze strany společnosti o tzv. bezdůvodné obohacení, jak uvádí sám spotřebitel. Úprava bezdůvodného obohacení se nachází v § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a ten, kdo se na úkor jiného bez spravedlivého důvodu obohatí, má povinnost ochuzenému vydat, oč se obohatil. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
V takových případech je tedy nutné kontaktovat poskytovatele služby, aby spotřebitel zjistil, zda nějaký důvod neexistuje. Vzhledem k tomu, že spotřebitel podnikatele opakovaně kontaktoval a ten na výzvy nereaguje (příp. jednou slíbil odeslání a nestalo se), je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis).
Navíc v případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.