Počet nahlášených stížností: | 23 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Byla jsem klientem f. Kolibrik, ktera dne 18.10.ukončila dodavku plynu. Dne 18.10.2021 jsem uzavřela v klientském centru Pražské plynárenské smlouvu na odběr plynu pro 2 odběrná místa .Žádala jsem o zrychlený převod. Smlouvu jsem uzavřela po ujištění,že smlouva naběhne během několika dnů maximálně do týdne. Od 18.10.jsem neobdržela žádnou informaci,na mail nikdo neodpovídá, klientská linka z technických důvodů nedostupná.
Smlouva o dodávce plynu
Aktivace smlouvy ve slibenem termínu
|
Tweet |
Podle § 430 odst. 2 občanského zákoníku jednání zaměstnance zavazuje podnikatele, pokud se nejedná o zjevný exces.
Díky výše uvedenému se lze domnívat, že účinnost smlouvy byla nejpozději týden od jejího uzavření, tedy 25. 10. 2021. Poté, co nabyde smlouva účinnosti, jsou strany povinny plnit to, k čemu se zavázaly.
Pokud k tomuto datu nedojde k zahájení dodávek od smluvního dodavatele (za obvykle nižší ceny než u tzv. "DPI") a spotřebitel vinou nedodržení smluvní povinnosti ze strany dodavatele zůstane i nadále v režimu tzv. dodavatele poslední instance ("DPI") za obvykle vyšší ceny, pak smluvní dodavatel je dle našeho názoru odpovědný za způsobenou škodu (§ 2913 občanského zákoníku). Ta se rovná tomu, co spotřebitel zaplatil navíc (ceny u DPI jsou obvykle vyšší) jen proto, že smlouva nezačala být plněna ve slíbený termín.
Je ovšem také možné, že spotřebitelka je již ve smluvním režimu a energie je jí nyní účtována za běžné "zákaznické ceny", jen o tom nebyla ze strany společnosti doposud nijak vyrozuměna. Pokud by tomu tak nebylo, zakládá jí dlouhodobější prodlení ze strany společnosti právo na odstoupení od smlouvy z důvodu prodlení (§ 1978 občanského zákoníku).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.