Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den.
Chtěl bych se zeptat, zda nám vrátíte zbytek finančních prostředků za neuskutečněný zájezd. Byli jsme pojištění na covid a zájezd se neuskutečnil. Nevrátili jste nám celou částku a dali jste nám 7500 Kč na nějaký poukaz a prodloužili jeho platnost. Do dnešního dne jste nám ani neupozornili o délce poukazu a natož se s námi dál bavit. Nechci už s vaší společností nikam letět nechci a také k tomu neodpovídá coronavirová situace.
Nehodlám mít u vás tuto částku a budu všemi dostupnými prostředky chtít po vás vrátit peníze.
Doufám, že se konečně domluvíme a už to nechci řešit.
S pozdravem
Zbyněk Kotrba
č. smlouvy: 01797560 č. poukazu: 3377711204
VRÁCENÍN ZBYLÝCH FINANČNÍCH PROSTŘEDKŮ.
|
Tweet |
Z popisu spotřebitele není jasné, kdy se měl zájezd konat, kdy spotřebitel přijal voucher, ani o jaký typ voucheru šlo. Na stížnost proto reagujeme obecně a předpokládáme, že šlo o zájezd s datem konání od 20. února do 31. srpna 2020. Mohlo nastat několik variant:
1. varianta
Společnost Blue Style, k.s. nabízela vlastní voucher (tzv. TravelSafe ) ještě před platností zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (zjednodušeně "lex voucher"). Tento voucher byl smluvním voucherem a řídil se tak čistě smluvními podmínkami, které si strany dohodly. Pokud byl spotřebiteli poskytnut tento voucher ještě před 24.4.2020 (= den, kdy vešel v platnost „lex voucher“), má spotřebitel práva vyplývající mu ze smlouvy o zájezdu a podmínek poskytnutého voucheru. Vrácení peněz za nevyčerpaný voucher se proto řídí především smlouvou nebo podmínkami produktu TravelSafe .
2. varianta
Voucher TravelSafe byl pro spotřebitele dle našeho názoru méně výhodný než zákonný typ voucheru (tj. voucher vydávaný dle zákona „lex voucher“).
A právě z tohoto důvodu platí, že pokud spotřebiteli pořadatel zájezdu poskytl voucher TravelSafe až po přijetí zákona „lex voucher“ (= po 24.4.2021), měl povinnost spotřebitele srozumitelně informovat o tom, že mu poskytuje svůj vlastní typ voucheru, nikoliv voucher zákonný.
Pokud by k informování o rozdílnosti obou voucherů nedošlo, mohl by spotřebitel namítat, že byl uveden v omyl, a proto je uzavřená smlouva (tzn. jednání, kterým spotřebitel akceptoval voucher TravelSafe ) v souladu s § 583 občanského zákoníku neplatná. Neplatnost má za následek, že spotřebitel by mohl žádat okamžité vrácení peněžních prostředků, neboť přijetí voucheru nebylo platné.
3. varianta
Spotřebiteli byl poskytnut zákonný typ voucheru, tj. voucher dle zákona „lex voucher“. V takovém případě má spotřebitel nárok na peníze v zásadě do 14. září 2021, pokud voucher nevyčerpal. Pořadatel nesmí prostředky zadržovat delší dobu, jinak spotřebiteli vzniká nárok na úroky z prodlení, popř. náhradu škody.
4. varianta
Zájezd se vůbec neměl konat v období od 20. února 2020 do 31. srpna 2020 a leží mimo působnost zákona „lex voucher“, což však ze stížnosti nedokážeme vyvodit. Z důvodu přehlednosti a srozumitelnosti se k této variantě už nebudeme vyjadřovat, spotřebitel může doplňující informace získat na bezplatné poradně na čísle 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.