Společnost


Michal Mravec

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53567Neodborně provedená a nedokončená/nepředaná rekonstrukce střechy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 měsíců 14 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
05.11.2021, před 3 lety

Jaroslav Konečný

Znění stížnosti

29.6.2021 kontaktován pan Mravec,odeslal cenovou kalkulaci.Odsouhlaseno obratem emailem.7.7.2021 podepsaná smlouva o dílo s příslibem provedení v září 2021.Po dotazech na možné komplikace s provedením uvedl, že dělal dostatek rekonstrukcí a se svými zkušenostmi možné problémy odborně vyřeší.
Započetí práce 4.10.2021,poslední práce 25.10.2021.Vytknuté nedostatky při průběhu bagatelizuje, odkazuje na moji neodbornost,ale částečně je odstraňuje.V průběhu prací došlo k poškození zatečením obytných místností při dešti=nedostatečné zakrytí plachtami.Poškození střechy zádveří při vynášení materiálu,odření,znečištění a odsekání fasády.Závady:zarovnání krytiny,nedoplněná krytina,vadně provedené okapy,oplechování štítu a komína.Neproveden odvoz odpadu,zato urychleně proveden odvoz zbylého materiálu.Od 25.10.2021 pouze písemná komunikace-email/sms, kdy požaduje p.Mravec doplacení"hotového díla",naopak já požaduji dokončení a opravy nedostatků.Předání ani dokončení rekonstrukce doposud neproběhlo.4.11.jsem vyzvedl doporučeně poslaný dopis"Výzva k uhrazení dluhu,předžalobní upomínka"s datem 26.10.2021(?).K odstranění závad jsem poslal možné termíny-reagoval pouze svou výzvou k placení a že komunikace je bezpředmětná.


Požadované řešení

Předpokládám,že p.Mravec dokončení provést odmítne.Ztratil jsem důvěru v jeho odbornost.Budu nucen dořešit dokončení,znehodnocený materiál,opravy a způsobené poškození objektu vlastními prostředky s jiným dodavatelem.
Vrácení/odečtení částky,z již zaplacené zálohy,za vzniklé vícenáklady. Upuštění od výzev a vyhrožování soudní pří.Dojednat dohodu o ukončení sporu a písemně ji potvrdit.Ukončit smluvní vztah.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.11.2021 13:40, před 3 lety

K povinnosti platit cenu za dílo:
Povinnost objednatele (objednatelem je v této konkrétní věci spotřebitel) zaplatit zhotoviteli cenu za dílo nastává v zákonném režimu zásadně k momentu, kdy je dílo provedeno (§ 2610 občanského zákoníku). Provedení díla nastává ve chvíli, kdy je dílo způsobilé sloužit svému účelu a je spotřebitelem převzato (s výhradami, nebo bez nich).

Strany si mohou obecně ujednat jiný moment splatnosti ceny za dílo (to plyne např. z rozsudku Nejvyššího soudu, sp. zn. 32 Odo 543/2002), nicméně ujednat si splatnost odlišně od zákona v neprospěch spotřebitele dle našeho názoru (v souladu s § 1812 odst. 2 občanského zákoníku) není možné. Ke smluvnímu ujednání, které spotřebitele oproti zákonu znevýhodňuje, se nepřihlíží. Pokud se k ujednání ve smlouvě nepřihlíží, nastupuje zákonný režim (§ 2610 občanského zákoníku).

Vedle toho se domníváme, že pokud nebyl sjednán přesný termín dokončení díla (tzn. fixní datum), je formulace ujednání o splatnosti ceny za dílo ve znění "4 dny před dokončením díla" neurčitá, což je mj. důvod pro to, aby bylo takové ujednání neplatné a smlouva se jím neřídila.

Z výše uvedených důvodů máme za to, že cenu za dílo je spotřebitel povinen platit až tehdy, bude-li dílo provedeno.

K neprovedení díla včas:
Pokud není dílo provedeno ve sjednaném termínu, ocitá se zhotovitel (tj. podnikatel) v prodlení. Pokud doba provedení díla nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat provedení díla ihned. Zhotovitel je poté povinen provést dílo bez zbytečného odkladu. Jestliže zhotovitel dílo neprovede, upozorní ho spotřebitel, že neprovedl dílo včas a poskytne mu přiměřenou lhůtu k jeho dodatečnému provedení (lze poskytnout i mlčky).

Pokud zhotovitel neprovede dílo ani v dodatečné lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení doposud zaplacené částky.

V souladu s § 2004 odst. 2 občanského zákoníku je možné odstoupit od celé smlouvy o dílo (tedy i od dosud provedené části díla) tehdy, nemá-li částečné plnění samo o sobě pro spotřebitele význam. Tuto důležitou podmínku však nejsme schopni bez detailní znalosti skutkového stavu a dalších okolností schopni posoudit a je to úkol, který je nutné směřovat na případného právního zástupce, který se může s celou věcí seznámit do nejmenších detailů. Zhotovitel je oprávněn, resp. i povinen částečně provedené dílo na své náklady a odpovědnost odstranit, jestliže spotřebitel oprávněně odstoupil od celé smlouvy o dílo.

Pokud by částečně provedené dílo spotřebiteli samo o sobě sloužit mohlo, vzniká spotřebiteli možnost odstoupit od smlouvy pouze ohledně nesplněné části díla.

K neprovedení díla řádně:
Spotřebitel má právo kontrolovat provádění díla. Zjistí-li, že zhotovitel porušuje svou povinnost, může požadovat, aby zhotovitel zajistil nápravu a prováděl dílo řádným způsobem. Neučiní-li tak zhotovitel ani v přiměřené době, může spotřebitel odstoupit od smlouvy, pokud by liknavost zhotovitele vedla nepochybně k podstatnému porušení smlouvy.

Mimo to je po dokončení díla možné uplatnit reklamaci na vady, které se na díle vyskytnou.

K případným škodám:
Pokud zhotovitel způsobí postupem, který je v rozporu se smlouvou (popř. se zákonem), spotřebiteli nějaké škody, je spotřebitel oprávněn tyto škody vymáhat (§ 2913, popř. § 2910 občanského zákoníku).

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2022 17:02, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.7.2022 14:06, před 2 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.