Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V 10/20 jsem zakoupila u vyse uvedené firmy cca 15 voucheru na masaze. Bohužel par dni po zakoupení doslo k uzavření (covid )všech poboček až do 05/21. K dnesnimu dni mi zůstalo 6 voucheru k uplatnění . Platnost do 31.12.21. V 07/21 semi stal uraz nohy( jsem po operaci se šrouby a další mě čeká v 12/21. Chtěla jsem ještě běhen listopadu vyčerpat vouchery, no bohužel není možnost rezervace až od poloviny prosince. Žádala jsem tedy o prodloužení aspoň o 4-6 měsíců abych mohla je vyčerpat, bohužel zamítnuto. Podpořila jsem v covidu tuto
firmu a teď si mohu vouchery doslova nalepit na stěnu. Navíc za uraz nemohu a covid také ne.
Vouchery thajský ráj
Možnost využití voucheru v listopadu , Popr. Prodloužení voucheru minimálně 4 nejlépe 6 měsíců . Pokud nelze , kompenzace vracení peněz za nevyužité vouchery.
|
Tweet |
Ze stížnosti vyplývá, že asi polovinu doby, po kterou mělo být možné voucher využít, nebylo kvůli pandemii nemoci COVID-19 možné voucher vůbec čerpat, popř. bylo čerpání možné jen za velmi omezených podmínek.
Máme za to, že tím se výrazně změnily podmínky, za kterých byla smlouva (o zakoupení voucheru) uzavřena. Tím, že došlo k výraznému omezení času, v němž bylo možné voucher čerpat, se nepochybně snížila jeho hodnota.
V takové situaci považujeme za spravedlivé řešení, aby podnikatel poskytl spotřebiteli voucher náhradní, který bude "prodloužen" o čas, po který nebylo objektivně možné voucher čerpat (např. z důvodu vládních uzávěr průmyslu a služeb). Spotřebitel by měl podnikatele k poskytnutí náhradního voucheru vyzvat s poukazem na § 1765 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, který právě na takovéto situace dopadá.
Pokud se tato spotřebitelova výzva mine účinkem, lze se stejného nároku (tj. spravedlivé změny smluvních podmínek tak, aby odpovídaly nastalé mimořádné situaci a neznevýhodňovaly spotřebitele) domáhat prostřednictvím soudu. K tomuto postupu spotřebitele opravňuje § 1766 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Nemožnost čerpat voucher z důvodu zdravotních komplikací výhradně na straně spotřebitele není pro řešenou věc - podle nás - právně relevantní (resp. není s ní spojen žádný nárok spotřebitele), byť se domníváme, že i k tomu by měl podnikatel v rámci obyčejné slušnosti přihlédnout.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost (kromě výše uvedené soudní moderace) obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.