Společnost


ExaSoft Holding a.s.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#53573Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 3 dny 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.11.2021, před 3 lety

Ladislav Ptáček

Znění stížnosti

Sportovní hodinky u této firmy zakoupené jsem 3x během dvou let(záruční doby) reklamoval se stejnou závadou.Po třetí reklamaci jsem proto požadoval vrácení peněz.Místo toho mě bez jakékoli předchozí dohody byl vydán dobropis.


Produkt

Garmin Forerunner 35 Optic Blue


Požadované řešení

Požaduji přednostně vrácení peněz a jen pokud na to nemám nárok,tak potom přijmu dobropis,případně nějaký voucher


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2021 09:32, před 3 lety

Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.

O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

Spotřebitel tak má v tomto případě právo na odstoupení od smlouvy, jak sám prodávající uznal. Co se týká nápravy, domníváme se, že dobropis má pro spotřebitele stejný účinek jako vrácení peněz, neboť se obecně u "dobropisu" jedná o zápornou fakturu, kdy spotřebitel dostane své peníze zpět. Proto si myslíme, že spotřebitel nemusí žádat o jiný nárok, než který mu prodávající poskytl.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.11.2021 15:02, před 3 lety

Vážený pane Ptáčku, Vaši stížnost považuji jen za nedorozumění. Vaše třetí reklamace byla uznána jako oprávněná, jak jsme Vás mailem informovali dne 4. 11. 2021. To že jsme vystavili dobropis znamená, že Vaše původní faktura byla stornovaná, dobropis je ustálený název pro opravný daňový doklad k faktuře. Peníze Vám na základě tohoto dobropisu byly v plné výši nákupní faktury poukázány zpět na účet dne 8. 11. 2021. S pozdravem Radim Malchárek, ředitel marketingu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2021 14:14, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2022 11:08, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.