Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den. Dne 23.7. jsem objednala sedací soupravu a k tomu téže značky křeslo. Křeslo skladem bylo ihned, sedačka nikoliv. Zaplatila jsem si, abych to měla bez starostí DOPRAVU PREMIUM, dále službu AVÍZO (kdy dopravce 1den dopředu měl dát vědět, kdy se bude doručovat).Sedačku přivezli(firma - dopravce GEIS CZ)dva pracovníci mi sdělili, že je to těžké, do výtahu se to nevejde, tak co??? Já koukala jak divá a když jsem viděla neochotu zaplatila jsem pánům 700Kč a ejhle vynesli - ALE KŘESLO NIKDE. Ihned jsem volala na zákaznickou linku,kde mi přislíbili, že ihned zaurgují. Když se nic dlouho nedělo po mých milionech telefonů s operatory, napsala jsem s mou právničkou stížnost o navrácení Kč 1208,- za dopravu. Emailem mi bylo přislíbeno navrácení částky do 14 dnů. Zase nic. Poté když jsem tam volala, tak zase mleli něco otom, že částku vrátí až po doručení křesla...nic křeslo stále nikde. Poté mi volal operator, pokud chci vrátit celou částku 1208kč nesmím až přiveze dopravce křeslo nechat si ho vynést nahoru jinak mi vrátí pouze polovinu částky 1208. Hrůza. Ráda bych stížnost také poslala na ČOI. Prosím poraďte a pomožte. Velice za vše děkuji s pozdravem Mercová Kateřina, e-mail: tipatap@gmail.com. ještě dodatek částka 16 192,- dne 29.7.
křeslo - položka - 149-0034/008 BERGAMO-křeslo (orinoko 51 / dřevo ořech, zaplacené služby: doprava premium, avízo o dodání zásilky
Tak mám sedačku, potřebuji křeslo, rozhodně bych ráda, aby vrátili částky za nedodržené věci, které si člověk připlatí proto, aby si ulehčil a ne zavařil.
|
Tweet |
K dodání sedací soupravy:
Jestliže objednaná služba nebyla dodána ve sjednané kvalitě nebo vůbec, je možné uplatnit reklamaci. V tomto případě může při uplatnění reklamace spotřebitel žádat zejména přiměřenou slevu a v krajním případě odstoupení od smlouvy, neboť řádné poskytnutí služby již nyní z podstaty věci není možné.
K dodání křesla:
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Co se týká vrácení částky za dopravu, z popisu spotřebitele není jasné, z jakého důvodu si prodávající určuje další podmínky. Je ovšem možné, že by v případě dodání křesla "až domů" nechtěl přistoupit k odstoupení od smlouvy, ale pouze k přiměřené slevě.
S ohledem na výše uvedené se domníváme, že si spotřebitel může vybrat, zda křeslo ještě přijme, nebo odstoupí od smlouvy. Co se týká dopravy ke spotřebiteli, je za ni obecně odpovědný prodávající, nicméně vzhledem k tomu, že si spotřebitel připlatil za službu, může ji reklamovat a uplatňovat výše uvedené nároky přímo u prodávajícího.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
se zákaznicí jsme se již spojili a věc vyřídili. Za neprovedené služby v rámci garance jsme zákaznici vrátili peníze v plné výši (viz zaslaný dobropis) a termín dodání křesla.
Děkujeme.
Tým OKAY.
Děkujeme společnosti za vyjádření. Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost výše popsané smírné vyřešení sporu potvrdit a stížnost poté případně uzavřít.
Dobrý den. Tak máme radost. Křeslo má být dnes doručeno. ALE....NEMUZE TO BYT HLADKE PREDANI,KDYZ NA KRESLO CEKATE SE VSEMI PERIPETIEMI OD CERVENCE? NEEE. PRISLA MI ZPRAVA. ZE KRESLO BUDE DORUCENO S DOBIRKOU 1800..KC? ZASE PROBLEM. VCERA JSEM DO OKAY VOLALA. PROSETRI TO..SMS OD PREPRAVNI SLUZBY A OPET TAM JE DOBIRKA...ZASR MUSIM VOLAT OKAY! JAK SE TOTO VYRESI? ZASE PROBLEM
Protože vyjádření spotřebitelky nelze podle našeho názoru vykládat jako potvrzení toho, že ve věci došlo ke smírnému řešení, přeřazujeme na ni stížnost zpět, aby mohla informovat o tom, zda v mezidobí došlo k nějakému posunu, resp. k dodatečnému splnění povinností ze strany prodejce.
Děkujeme stranám za součinnost.
Spotřebitelka nás kontaktovala se zprávou, že spor vyřešila se společností nakonec smírně. Děkujeme oběma stranám za součinnost a stížnost tímto uzavíráme.