Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53583Vybírání jízdného mimo prostor vlaku - na nástupišti.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 dny 11 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.11.2021, před 3 lety

Ladislav Kos

Znění stížnosti

Dobrý den.

Jel jsem 5.listopadu v 19.51 z Benešova do Prahy. V Měchenicích chtěla

vystoupit z vlaku paní, která jela se svojí známou ze Senohrab.

Její známá pokračovala dále do Prahy.

Těsně před opuštěním vlaku, již v zastávce Měchenice, přišel průvodčí

vlaku, a chtěl vidět buď jízdenku, nebo zaplatit peníze za přepravu.

Ani jedna z žen neměla jízdenku, protože byl prý v Senohrabech nějaký

problém s výdejem cestovních dokladů.

Paní, která vystupovala z vlaku argumentovala tím, že již vystupuje,

a že nestačí zaplatit.

Průvodčí řekl, že to nevadí, že on vystupuje také,

a od paní si vzal 18 Kč v době, kdy oba byli mimo prostor vlaku.

Osobně si myslím, že mimo prostor vlaku už neměl nárok vybírat peníze.

(Paní rozhodně nevypadala na to, že by nechtěla zaplatit.)

Asi vás teď napadne, proč jsem se paní nezastal.

Celý pátek jsem v podstatě "projezdil" vlakem, byl jsem za dost unavený

a nebyl jsem si jistý, jestli jsem celý spor mezi cestující ženou a

průvodčím správně pochopil, a jestli mi něco neuniklo.

Vše jsem prohovořil s druhou paní, která pokračovala v jízdě dál - až za

zastávku Zahradní Město, kde jsem vystupoval já.

Jezdím na trase Zahradní Město - Benešov a zpět cca 2x v týdnu a můžu

říct, že drtivá většina průvodčích jsou příjemní, nebo alespoň korektní.

Ale tento mladý muž, nevysoké postavy nakrátko ostříhaný mne svým chováním

velice překvapil.

Ladislav Kos


Požadované řešení

Domnívám se, že by průvodčí měli používat "zdravý selský rozum"

a netrvat na něčem, co odporuje logickému uvažování.

Příslušní nadřízení by mohli také vysvětlit, jaká práva průvodčí mají.

Jak by se asi průvodčí zachoval, kdyby paní mu na nástupišti nezaplatila?

Nechal by zastavit vlak?

České dráhy by si měly vybírat zaměstnance, a nebrat do svých řad každého.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2021 10:10, před 3 lety

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.