Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den.
Jel jsem 5.listopadu v 19.51 z Benešova do Prahy. V Měchenicích chtěla
vystoupit z vlaku paní, která jela se svojí známou ze Senohrab.
Její známá pokračovala dále do Prahy.
Těsně před opuštěním vlaku, již v zastávce Měchenice, přišel průvodčí
vlaku, a chtěl vidět buď jízdenku, nebo zaplatit peníze za přepravu.
Ani jedna z žen neměla jízdenku, protože byl prý v Senohrabech nějaký
problém s výdejem cestovních dokladů.
Paní, která vystupovala z vlaku argumentovala tím, že již vystupuje,
a že nestačí zaplatit.
Průvodčí řekl, že to nevadí, že on vystupuje také,
a od paní si vzal 18 Kč v době, kdy oba byli mimo prostor vlaku.
Osobně si myslím, že mimo prostor vlaku už neměl nárok vybírat peníze.
(Paní rozhodně nevypadala na to, že by nechtěla zaplatit.)
Asi vás teď napadne, proč jsem se paní nezastal.
Celý pátek jsem v podstatě "projezdil" vlakem, byl jsem za dost unavený
a nebyl jsem si jistý, jestli jsem celý spor mezi cestující ženou a
průvodčím správně pochopil, a jestli mi něco neuniklo.
Vše jsem prohovořil s druhou paní, která pokračovala v jízdě dál - až za
zastávku Zahradní Město, kde jsem vystupoval já.
Jezdím na trase Zahradní Město - Benešov a zpět cca 2x v týdnu a můžu
říct, že drtivá většina průvodčích jsou příjemní, nebo alespoň korektní.
Ale tento mladý muž, nevysoké postavy nakrátko ostříhaný mne svým chováním
velice překvapil.
Ladislav Kos
Domnívám se, že by průvodčí měli používat "zdravý selský rozum"
a netrvat na něčem, co odporuje logickému uvažování.
Příslušní nadřízení by mohli také vysvětlit, jaká práva průvodčí mají.
Jak by se asi průvodčí zachoval, kdyby paní mu na nástupišti nezaplatila?
Nechal by zastavit vlak?
České dráhy by si měly vybírat zaměstnance, a nebrat do svých řad každého.
|
Tweet |
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.