Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
zakoupil jsem si 3.3.2020 novy telefon samsung Z flip novy zapečetěný krabici se záručním listem T mobile potvrzeným 28.2.2020 IMEI:352438111******, mé nadšeni z "večka" za nedlouho vystřídalo zklamání ač přes ujišťování prodejce, že je to nová technologie, u které praskání display v ohybu nehrozí se tak stalo, no byl a je to prémiový telefon, zavolal jsem tedy samsung kurýr a požádal o opravu v rámci záruky, kurýr si pro telefon přijel provedl přesun obsahu do zapůjčeného telefonu, vše proběhlo v pořádku, za cca 4dny mi zavolal, že oprava je vyřízena v září 2021 jsem si všimnul, že v ohybu se opět vyskytli praskliny proces jsem zopakoval, tel jsem dal reklamovat prostřednictvím samsung kurýra VSP data a.s. 27.9.2021 kdy na zakázkovém listě je jasně uvedeno T mobile EXPEDIS, tzn nareportováno prodejci T mobile, dne 21.10.2021 jsem byl informován servisem zprávou, že s ohledem na nedodání dílu splňuji podmínku pro odstoupení od smlouvy, musel jsem v ten okamžik vrátit zapůjčený telefon, obdržel jsem toliko zprávu ze servisu, reklamovaný telefon byl ponechán v servisu, už mi nebyl vrácen, musel jsem si zakoupit nový, kam mi opět kurýr přehrál data a kontakty, volal jsem na linku T mobile tam mi bylo řečeno, že musím na jakoukoliv pobočku T mobile, což jsem učinil a nejblíže jsem měl v danou chvíli pobočku ve Vrchlabí na krkonošské, ochotně si ode mě vzali podklady udělali fotokopie a údajně zaslali na reklamační oddělení kamsi....s tím, že se mi do 48mi hodin ozvou....nestalo se proto jsem na pobočku zaslal email s dotazem, bylo mi odpovězeno, že věc je v řešení, ale ještě jim nebyla poskytnuta odpověď z jejich oddělení v emailu jsem je upozornil na skutečnost, že 30ti denní lhůta na v mém případě požadavku vrácení peněz pominula 28.10.2021 na to mi bylo zaměstnancem řečeno, že mi to stejně nemají z čeho vrátit dokud nedostanou interně zpětnou vazbu....no upřímně co mi je do jejich interních komunikacích....dnes jsem opět zkoušel něco zjistit na infolince a tam jsem opět zjistil, že bych měl jít na pobočku....no zkrátka t mobile je dobrý oddíl tel stál hodně přes 30.000,-Kč nový model Z Flip3 už jsem si po této zkušenosti koupil jinde....nu co mi zbude podat žalobu, dotaz na ČOI.....
samsung kurýr funguje, T mobile nikoli
rád bych zpět mé peníze, když t mobile obdržel zprávu i s mým starým reklamovaným telefotem, když už se nepovedlo v rámci zák. lhůty 30dní zatím bez ostatních nákladů, které bych byl nucen požadovat s podáním žaloby a ostatních zákonných možností spolu s žádostí o úhradu nákladů vzniklých v souvislosti s uplatněním reklamace dle § 1923, § 1924 NOZ, což jsou 2x e SIM na O2 telef. nucené přetažení do nového tel a dopravy....
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Spotřebitel tak má, dle našeho názoru, právo na odstoupení od smlouvy z důvodu jejího podstatného porušení prodávajícím, jak ostatně uznal sám prodávající.
Protože prodávající zatím nevrátil peněžní prostředky spotřebiteli a zadržuje je tak bez právního důvodu, mohlo by jít i o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Jestliže by prodávající otálel i nadále s navrácením částky, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
K požadovanému řešení:
Při odstoupení od smlouvy si strany vrátí, co si plnily. Kupující tak dostane zpět peněžní prostředky, které prodávajícímu poskytl, nicméně je povinen vrátit zboží zpět prodávajícímu. Prodávající tak není povinen vrátit kupujícímu zpět i reklamovaný mobilní telefon.
Co se týká účelně vynaložených nákladů, v případě uznání reklamace se kupující může domáhat proplacení takových nákladů. Musí ale prokázat, že vznikly výhradně za účelem reklamace a zároveň musí doložit jejich výpočet (faktury, účtenky apod.) Co se týká dopravy - pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,20 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 358/2019 Sb.).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.