Počet nahlášených stížností: | 182 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den má dcera dnes 6.11. 2021 byla nakupovat v Albertu v Jbc v Centrálu. Měla nákup na který ji prodavačka Nikola nedala účtenku a chtěla po ní víc než stal nákup. Dcera se vrátila zpět do Albertu i s celým nákupem, aby se vše vyřešilo. Odpověď od p. vedoucí nebyl na místě. Prý si to má hlídat a vůbec nebyli ochotný celý nákup znova přepočítat. Na což moje dcera opět přišla a požadovala knížku stížností. Vedoucí jí na to odpověděla, že ta knížka z 90let neexistuje. A vadilo jí, že má dcera byla vícekrát nakupovat. Tak že nechápu takový to přístup. Jde tu o slušné a zdvořilé porozumění a chování k zákazníkovi nic víc. Děkuji za odpověď M.P
Nedostala účtenku a správně by se měla přepočítat kasa, dle mého uvážení, též jsem byla prodavačkou a pokladní a vím co se sluší a patří.
|
Tweet |
Úvodem k chování personálu:
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
K nevydání účtenky a reklamaci:
Prodávající má povinnost vydat spotřebiteli doklad o zaplacení (tedy účtenku). V případě, že účtenka nebyla vydána a spotřebitel se domnívá, že částka, kterou zaplatil, neodpovídá ceně zboží, měl by neprodleně informovat prodávajícího a situaci řešit na místě. Po opuštění prodejny je zákazník v těžší pozici, co se týká důkazů o (ne)zakoupení určitého zboží. V případě reklamace zboží může jako důkaz o zakoupení sloužit např. výpis z účtu při platbě kartou.
V tomto případě se domníváme, že spotřebitel měl účtování reklamovat ihned na místě, neboť zpětná reklamace takové chyby pokladní je velmi složitá a ani zmíněné přepočítání kasy nemusí nic prokázat, neboť se u dané pokladní za den vystřídá několik stovek zákazníků.
Proto doporučujeme spotřebitelům, aby k takovým reklamacím přistoupili co nejdříve. Nicméně samotné nevydání účtenky je porušením zákona. Na dodržování těchto zákonů dohlíží Česká obchodní inspekce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost AHOLD Czech Republic, a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním, případně soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.