Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U prodejce jsem zakoupil mobilní telefon Samsung. Závada je vypadávající signál - objevuje se náhodně. Již byl 2x v reklamaci. 1. rekl. přehraný FW; 2. rekl. oprava základní desky; 3. reklamace mi byla zamítnuta s tím, že se závada neprojevila. Byť jsem jí doložil, jak nejlépe jsem dokázal. Prodejce mi sdělil, že při neoprávněné reklamaci mi naúčtují poštovné zpět. Já jsem přesvědčen, že vada stále na telefonu je a s výsledkem reklamace nesouhlasím. Zaslání jsem odmítl, protože si myslím, že účtování tohoto poplatku je nezákonné. Děkuji za pomoc.
Samsung B5512 Galaxy Y Pro Duoz; SN: 359104042884640
Zaslání zboží zpět bezplatně a možnost prokázat vadu v jiném autorizovaném servisu.
|
Tweet |
Odpovědnost za bezvadné plnění nese ze zákona prodávající, proto pokud se na věci vyskytne vada, jde o porušení jeho povinnosti. Spotřebitel by měl vadu bez zbytečného odkladu prodávajícímu oznámit a má právo se dožadovat jejího bezplatného odstranění.
Zda za danou vadu prodávající odpovídá či ne, to bývá často otázkou na odborníka, který může zhodnotit, jestli se například nejedná o důsledek opotřebení nebo mechanické poškození. Nutnost odborného posouzení vady a výši nákladů s tím spojených však může ovlivnit jen prodávající. Ten má zároveň povinnost o své odpovědnosti rozhodnout. Navíc zákon přiznává spotřebiteli právo na náhradu nákladů, které by mu v souvislosti s reklamací vznikly. Proplacení nákladů proto nelze po spotřebiteli vyžadovat.
Spotřebitel má právo na vrácení věci z reklamace, aniž by měl povinnost požadovaný poplatek uhradit. Jeho zaplacením nesmí prodávající podmiňovat vrácení zboží.
Společnost K24 International s . r. o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Nesouhlasí-li spotřebitel se zamítnutím reklamace, může odůvodnění reklamace rozporovat znaleckým posudkem. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.