Společnost


K24 International s . r. o.

Počet nahlášených stížností:14
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#5360Neoprávněně naúčtovaný poplatek po zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 1 den 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
22.12.2014, před 10 lety

Jaroslav IBL

Znění stížnosti

U prodejce jsem zakoupil mobilní telefon Samsung. Závada je vypadávající signál - objevuje se náhodně. Již byl 2x v reklamaci. 1. rekl. přehraný FW; 2. rekl. oprava základní desky; 3. reklamace mi byla zamítnuta s tím, že se závada neprojevila. Byť jsem jí doložil, jak nejlépe jsem dokázal. Prodejce mi sdělil, že při neoprávněné reklamaci mi naúčtují poštovné zpět. Já jsem přesvědčen, že vada stále na telefonu je a s výsledkem reklamace nesouhlasím. Zaslání jsem odmítl, protože si myslím, že účtování tohoto poplatku je nezákonné. Děkuji za pomoc.


Produkt

Samsung B5512 Galaxy Y Pro Duoz; SN: 359104042884640


Požadované řešení

Zaslání zboží zpět bezplatně a možnost prokázat vadu v jiném autorizovaném servisu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.1.2015 11:13, před 10 lety

Odpovědnost za bezvadné plnění nese ze zákona prodávající, proto pokud se na věci vyskytne vada, jde o porušení jeho povinnosti. Spotřebitel by měl vadu bez zbytečného odkladu prodávajícímu oznámit a má právo se dožadovat jejího bezplatného odstranění.

Zda za danou vadu prodávající odpovídá či ne, to bývá často otázkou na odborníka, který může zhodnotit, jestli se například nejedná o důsledek opotřebení nebo mechanické poškození. Nutnost odborného posouzení vady a výši nákladů s tím spojených však může ovlivnit jen prodávající. Ten má zároveň povinnost o své odpovědnosti rozhodnout. Navíc zákon přiznává spotřebiteli právo na náhradu nákladů, které by mu v souvislosti s reklamací vznikly. Proplacení nákladů proto nelze po spotřebiteli vyžadovat.

Spotřebitel má právo na vrácení věci z reklamace, aniž by měl povinnost požadovaný poplatek uhradit. Jeho zaplacením nesmí prodávající podmiňovat vrácení zboží.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2015 17:14, před 10 lety

Společnost K24 International s . r. o. byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Nesouhlasí-li spotřebitel se zamítnutím reklamace, může odůvodnění reklamace rozporovat znaleckým posudkem. Seznam znalců je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.