Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, 10.10.2021 jsme si u společnosti Moebelix z internetu zakoupili a na pobočce v Ústí nad Labem vyzvedli konferenční stůl Oliver, na kterém se bohužel už po prvním dni používání vytvořili kolečka pod sklenicemi, přítelkyně se tedy stůl pokusila utřít vlhkým hadrem, podotýkám že pouze s vodou, a na stole se udělaly fleky. Bohužel jsme nemohli z důvodu pracovního vytížení stůl reklamovat do 14 dnů od koupi. Stůl jsme tedy chtěli reklamovat a ze začátku po komunikaci na pobočce s paní prodavačkou to vypadalo, že reklamace proběhne bez problému, sama po ukázání fotografií uvedla, že tam bude špatný ochranný nátěr přes mořidlo. Další den jsem tedy přijel i se stolem a pokus o reklamaci už jsem řešil s paní manažerkou, ta se podívala na fotografie a rovnou mi řekla že to zamítne, nejdříve začala s tím, že jsme to museli utírat chemikáliemi, na dotaz proč jsou tedy kola i pod sklenicemi odvětila že to je něco jiného a o těch nemluví, dále řekla že je stůl viditelně poškrábaný, když jsem jí řekl že jsou to čmouhy od hadru, že fotky zkreslují, na stole žádné rýhy ani škrábance nejsou a že se může na stůl podávat na živo, tak řekla že to řešit nebude, protože neví co by s takovým stolem na prodejně dělala, že už by ho neprodala. Dopadlo to tak, že jsem měl pár dní počkat, že se poradí s dodavatelem a za pár dní se ozve. Když se po 10 dnech neozvala, znovu jsem zajel na prodejnu kde jsem se s paní manažerkou sešel a potvrdila, že je reklamace kvůli škrábancům a čmouhám zamítnuta. Prý zkusila stejný stůl na prodejně otřít hadrem a nic se s ním nestalo. Řekl jsem jí že právě to je důvod mé reklamace, že mnou zakoupený stůl má buď špatný, nebo žádný ochranný nátěr přes mořidlo a že s tím souhlasila i paní prodavačka se kterou jsem mluvil první den. To ovšem paní manažerku absolutně nezajímalo a trvala si na tom, že je stůl poškrábaný i přes to, že ho viděla jen na fotografiích a odmítala se na něj nadále jít podívat (od pokusu o reklamaci ho vozím na zadních sedačkách).
Konferenční stolek Oliver, materiál MDF, nohy železo, povrch přírodně olejované
Poukázka na plnou hodnotu za kterou byl stůl koupený, tj. 3499 Kč. Sice by jsme už s tímto obchodníkem nechtěli mít nic společného, ale víme že peníze už určitě nedostaneme. Proto jsme si vybrali stůl z jiného dřeva a jiným ošetřením.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Projeví-li se na zboží vady během 6 měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající. Ten by měl zejména prokázat, pokud reklamaci zamítá, že zboží bylo při převzetí bez vad, nebo prokázat, že tato konkrétní vada byla způsobena spotřebitelem a tím vyloučit, že byla na zboží přítomna při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, že se jedná o mechanické poškození, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající opak neprokáže, spotřebitel může trvat na řádném vyřízení reklamace a požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitel právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze namísto uvedených nároků i přiměřenou slevu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.