Společnost


KTST s.r.o.

Počet nahlášených stížností:40
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53616Neoprávněná pokuta

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 23 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.11.2021, před 3 lety

Lenka Vavrečková

Znění stížnosti

V lednu 2017 nás telefonicky kontaktovala Energetická kancelář s nabídkou energetické soutěže na dodavatele elektřiny a plynu. Bylo nám sděleno , že služba je zcela zdarma. Vysoutěžila se společnost maxim energy. Od této společnosti jsme začali odebírat plyn i elektřinu. Tato společnost koncem roku 2018 rozeslala informaci o navýšení cen za plyn a elektřiny. V této souvislosti máte právo v souladu s ust. § 11a odst. 5 Energetického zákona od své smlouvy o sdružených službách dodávek elektřiny a nebo plynu odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv finanční sankce. Tak jsme od 1.1.2019 přešli k jinému dodavateli. Dne 2.11.2021 nám přišla pokuta ve výši 2.500,00Kč za porušení povinností vyplývající z uzavřené objednávky


Požadované řešení

Zrušení neoprávněné pokuty


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.11.2021 13:31, před 3 lety

Ohledně smluvní pokuty za nedodržení smluvní povinnosti je klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu ČR (sp. zn. I. ÚS 3512/11) v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Je-li smluvní pokuta sjednaná pro případ oprávněného výkonu práva na odstoupení/výpověď (a tedy není sjednaná pro případ porušení smluvní povinnosti, což vyplývá z popisu spotřebitele), je taková pokuta dle stále platné judikatury Nejvyššího soudu ČR neplatná, neboť výkon práva nelze sankcionovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2022 12:11, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.7.2022 15:29, před 3 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.