Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V lednu 2017 nás telefonicky kontaktovala Energetická kancelář s nabídkou energetické soutěže na dodavatele elektřiny a plynu. Bylo nám sděleno , že služba je zcela zdarma. Vysoutěžila se společnost maxim energy. Od této společnosti jsme začali odebírat plyn i elektřinu. Tato společnost koncem roku 2018 rozeslala informaci o navýšení cen za plyn a elektřiny. V této souvislosti máte právo v souladu s ust. § 11a odst. 5 Energetického zákona od své smlouvy o sdružených službách dodávek elektřiny a nebo plynu odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv finanční sankce. Tak jsme od 1.1.2019 přešli k jinému dodavateli. Dne 2.11.2021 nám přišla pokuta ve výši 2.500,00Kč za porušení povinností vyplývající z uzavřené objednávky
Zrušení neoprávněné pokuty
|
Tweet |
Ohledně smluvní pokuty za nedodržení smluvní povinnosti je klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu ČR (sp. zn. I. ÚS 3512/11) v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Je-li smluvní pokuta sjednaná pro případ oprávněného výkonu práva na odstoupení/výpověď (a tedy není sjednaná pro případ porušení smluvní povinnosti, což vyplývá z popisu spotřebitele), je taková pokuta dle stále platné judikatury Nejvyššího soudu ČR neplatná, neboť výkon práva nelze sankcionovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.