Společnost


PetCenter CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53625Prodali mi nemocnou myš

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 21 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
08.11.2021, před 3 lety

Aneta Pázlerová

Znění stížnosti

Koupila jsem dvě myšky za plnou cenu. Prodavačka mi neukázala jak vypadají a když jsem myšky doma vyndala z krabičky, tak jsem zjistila, že jedna z myšek má velký zánět v oku a možná i nádor. Nákup proběhl v sobotu 6.10.2021 na prodejně v metropoli Zličín (Praha). Hned potom co jsem to zjistila, tak jsem jim napsala email se stížností a dodnes (8.11.2021) mě nikdo nekontaktoval.


Produkt

Bílá myška


Požadované řešení

Chtěla bych aby provozovnu pořádně zkontrolovali a hlavně odborně zaškolili prodavající personál. Je pro mě nepochopitelné jal si mohou dovolit nemocné zvíře prodat a hlavně proč to nemocné zvíře vůbec na prodej bylo? Proč nebylo v karanténě a neléčilo se? Už na první pohled bylo vidět že je myška nemocná a že je to již delší dobu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2021 09:49, před 3 lety

Podle § 494 občanského zákoníku má živé zvíře zvláštní význam a hodnotu již jako smysly nadaný živý tvor. Živé zvíře není věcí, ustanovení občanského zákoníku o věcech se na živé zvíře použijí obdobně jen v rozsahu, ve kterém to neodporuje jeho povaze.

Prodávající odpovídá spotřebitelce, že zvíře (obdobně jako jakákoliv věc) nemá při převzetí vady. Pokud zdravotní stav zvířete nesplňoval při prodeji veterinární požadavky, jedná se o vadu. Má-li zvíře vadu, může spotřebitelka žádat nápravu. V úvahu by přicházela přiměřená sleva.

Prodávající má povinnost plnit bez vad. Pokud je jeho plnění vadné, jedná se o porušení smluvní povinnosti a prodávající odpovídá za způsobenou újmu zapříčiněnou porušením smluvní povinnosti.

Prodejce zvíře musí předat kupujícímu v bezvadném stavu, tedy zdravé. Zvíře musí být správně přírodopisně označené svým rodovým a druhovým jménem, splňovat veterinární požadavky a jeho prodej musí odpovídat předpisům a mezinárodním úmluvám o obchodu zejména s ohroženými druhy. I při tomto prodeji platí, že zvíře má odpovídat tomu, co obchodník popisuje. Pokud se spotřebitel domnívá, že zdravotní stav zvířete nesplňuje při prodeji veterinární požadavky, může zvážit podání podnětu orgánu dozoru v dané oblasti, tedy Státní veterinární správě, lze využít následujícího odkazu: https://www.svscr.cz/kontaktni-formular/

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2022 13:25, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2022 18:06, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.