Počet nahlášených stížností: | 371 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Objednávka 9921947288
Dobrý den,
Dne 18.10. 2021 jsem zakoupila na eshopu OKAY chytré hodinky. Byl neustálý problém s dopravou na prodejnu.To trvalo skoro týden, a nebyli mi schopni říct co je tedy za problém že nemohou doručit zboží na prodejnu.
Poté jsem je požádala o storno, se kterým souhlasili. Od 26.10. běží storno ale do dnešního dne nemám peníze zpět na účtu.
Na emaily nereagují jen občas a stále ta samá písnička, že se omlouvaji a bla bla bla. Peníze na účtě prostě nejsou.
Dnes jsem volala, kde je problém, a paní co se mnou mluvila říkala, že to bude již urgovat, že sama neví kde je problém, proč peníze nebyly ještě navráceny.
Objednávka 992194728...Chytré hodinky Realme Watch 2 Pro, černá
Vrácení peněz na svůj účet
|
Tweet |
V uvedeném případě je "stornem" odstoupení od smlouvy. To lze ze zákona při uzavření distanční smlouvy učinit ve 14denní lhůtě od převzetí zboží, nicméně z logiky věci a s eurokonformním výkladem lze dospět k závěru, že je odstoupení od smlouvy možné i před doručením zboží.
Po odstoupení od smlouvy si strany vrátí, co si plnily. S ohledem na to, že spotřebitel své zboží nedostal, nemůže nic vrátit, nicméně prodávající má povinnost vrátit peněžní prostředky přijaté od kupujícího. Ze zákona má na toto vrácení 14denní lhůtu od odstoupení od smlouvy spotřebitelem. Pokud tato lhůta marně uplyne, ocitá se prodávající v prodlení a spotřebitel tak má nárok požadovat i zákonné úroky z prodlení.
V době podání této stížnosti (8.11.) lhůta na vrácení peněžních prostředků prodávajícímu stále běžela. Jestliže by ale prodávající lhůtu nechal uplynout je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
dle dostupných informací byly peníze vráceny refundací dne 19.11.2021.
Děkujeme.
Tým OKAY
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.