Společnost


Český Energetický Dodavatel a.s.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53631Neoprávněna změna tarifu,a výše záloh za el.energii

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 20 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.11.2021, před 3 lety

petra cihlářová

Znění stížnosti

Dobrý den
Máme smlouvu u společnosti Český energetický dodavatel a.s.Tento dodavatel nám podle nás neoprávněně změnil tarif FAIR PLAY FIX odběru el.energie,který jsme měli fixován na tři roky.
O tomto provedení nás informovali emailem,který jsme zjistili že přišel 27.9.Já nemám přístup k emailu každý den ,proto jsem při podpisu smlouvy uvedla,že duležité informace mají zasílat poštou.Email jsem otevřela 27.10. když nám přisla domů další informace a to již dopisem,kde byl určen rozpis záloh s novým tarifem FAIR PLAY PLUS .Na Dopis jsem jim reagovala odpovědí,že ze změnou nesouhlasím a že nemají právo nám tarif měnit a dnes mi odpověděli že jo.Proto bych vás chtěla poprosit o váš názor jestli mají právo nám tarif změnit,děkuji Cihlářová.

Přikládám vám dokumenty


Produkt

Změna tarifu FAIR PLAY FIX na tarif FAIR PLAY PLUS a výše záloh.


Požadované řešení

Tarif FAIR PLAY FIX máme fixovaný na 3 roky od 25.7.2021 takže je to porušení smlouvy ze strany dodavatele.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2021 15:44, před 3 lety

Cenu za energie lze změnit (i.) buď standardním způsobem - tedy klasickou dohodou stran, (ii.) anebo přes mechanismus tzv. jednostranné změny ceny.

Pokud dodavatel přistoupí k druhé variantě a cenu mění jednostranně, musí celý proces jednostranné změny ceny splňovat hned několik podmínek, které dodavateli stanoví zákon (např. možnost jednostranných změn si předem vyhradit ve smlouvě, o chystané změně ceny spotřebitele adresně včas informovat, umožnit spotřebiteli z důvodu jednostranné změny bezplatně ukončit smlouvu atd.). Jednou z podmínek je také skutečnost, že jednostranně zvyšovaná cena nebyla sjednána jako fixovaná/garantovaná cena (tedy cena, kterou spotřebitel chápe na určité období jako neměnnou).

Sjednání fixace/garance ceny totiž z povahy věci vylučuje možnost jednostranné změny (v období, na které je tato garance sjednána). Pokud i přesto dojde k tomu, že dodavatel jednostranně zvýší cenu, je toto jednostranné zvýšení ceny neplatné, byť by se opíralo o ujednání (článek/bod) v obchodních podmínkách nebo v externím ceníku. Takové ujednání obchodních podmínek je totiž překvapivé, neboť poskytovatel energií po uzavření smlouvy (resp. dodatku) s garantovanou cenou de facto jednostranně prohlásil, že tato cena garantovaná není.

Vzhledem k popisu, kde spotřebitel uvádí, že cena fixovaná byla, domníváme se, že je takové zvýšení ceny neplatné a spotřebitel má právo požadovat původní cenu.

Neplatnost může spotřebitel namítat primárně vůči dodavateli, v případě neúspěchu vůči Energetickému regulačnímu úřadu nebo soudu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.

Dále je možné obrátit se na naši bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2022 16:21, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2022 17:55, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při Energetickém regulačním úřadu ("ERÚ"). Více informací k mimosoudnímu řešení sporů u ERÚ je možné zjistit na stránkách úřadu: https://www.eru.cz/cs/mimosoudni-reseni-sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.