Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Na základě informace v aplikaci O2TV ve SmartTV LG jsem 31.10.2021 19:23 přes odkaz www.o2.cz/kuptv objednala službu O2 TV Air Stříbrná (na měsíc zdarma).
Tuto službu jsem chtěla pouze na 1 měsíc vyzkoušet.
Pro mě neznámou chybou v systému se do objednávky dostala tato služba 3x jako 3 samostatné služby (3x O2 TV Air Stříbrná, 1 měsíc zdarma), i když dle podmínek akce byla možnost objednávky této služby pouze jednou a to pouze pro nového zákazníka. S vědomím toho, že mám možnost odstoupit od smlouvy do 14 dní od uzavření, jsem tuto objednávku potvrdila.
Když jsem dne 8.11.2021 chtěla služby na O2 lince telefonicky zrušit, dozvěděla jsem se následující:
1. smlouva je uzavřená na dobu neurčitou a od následujícího měsíce budu platit 1347,- Kč (3x 449,-)
2. jakoukoliv ze 3 služeb v objednávce mohu samostatně změnit nebo vypovědět
3. služby mohu ihned vypovědět s 30ti denní výpovědní lhůtou
Toto lze provést telefonicky na 02 lince, přijde mi ČVOP kód pro ukončení služby, který mám následně zavolat na O2 linku.
4. Ještě mohu odstoupit ve lhůtě do 14 dnů, ale se musím OSOBNĚ dostavit na prodejnu O2, kde mám toto odstoupení podat.
Výpověď první služby zadal telefonní operátor dle mého požadavku a ČVOP kód pro ukončení už přišel elektronicky do MojeO2 (operátor mě "mylně" informoval, že přijde v dopise poštou). Za vyzkoušení ZDARMA zaplatím (navíc) cca 130 Kč a to za 9 dnů navíc (službu vypovídám 9 den po aktivaci - zdarma je prvních 30 dnů, takže kdybych to chtěla ZDARMA, měla jsem výpověď podat hned v den objednání ...poučení pro příště).
Druhou a třetí službu jsem chtěla ukončit okamžitě (v zákonné lhůtě do 14 dnů) ale telefonní operátor to údajně nemůže do systému zadat a trval na tom, že to lze pouze osobně na prodejně.
Velmi mě vadí obstrukce při odstoupení od smlouvy. Pokud smlouvu uzavřu elektronicky na dálku, tak mám mít možnost od této smlouvy v zákonné lhůtě 14 dnů od uzavření také na dálku odstoupit. Obzvlášť, když veškeré změny nebo ukončení smlouvy s 30ti denní výpovědní lhůtou lze také provádět "na dálku".
(nebo mě telefonní operátor mylně informoval, viz. jeho informace, že ČVOP kód přijde v dopise poštou)
O2 TV Air Stříbrná
Druhou a třetí službu chci ukončit v zákonné lhůtě 14 dnů ale bez toho, abych musela osobně navštívit provozovnu O2. Ideálně telefonicky přes operátora nebo elektronicky přes MojeO2.
|
Tweet |
V první řadě chceme spotřebitele upozornit, že není vhodné potvrzovat objednávku se kterou nesouhlasí nebo v ní jsou chyby. Naopak apelujeme na to, aby si spotřebitelé smlouvy kontrolovali a byli při jejich uzavírání pozorní.
Odstoupení od smlouvy distančním způsobem je obecně možné, nicméně bychom chtěli spotřebitele varovat, že se nejedná o všechny smlouvy. Výjimky jsou v § 1837 občanského zákoníku, kdy se jedná právě např. smlouvy o poskytování služeb, kdy byl spotřebitel o této skutečnosti poučen. Takové závazky jde nicméně zpravidla vypovědět, avšak za vypovězení smlouvy mohou být spotřebiteli účtovány sankce. Navíc výpovědí zpravidla začíná běžet výpovědní doba a nedochází tak k zániku závazku okamžitě.
Samotná stížnost nicméně směřuje především na sdělení podnikatele, že od smlouvy nelze odstoupit distančním způsobem. Domníváme se (stejně jako spotřebitel), že v případech, kdy lze smlouvu uzavřít na dálku, lze od ní odstoupit stejným způsobem. Proto se domníváme, že došlo k pochybení na straně prodávajícího (příp. jeho zaměstnance, za kterého ale zodpovídá) a odstoupení od smlouvy je povinen přijmout i tímto způsobem. Jestliže by po spotřebiteli bylo z tohoto důvodu žádáno platit nějaké poplatky navíc, mohl by se bránit tím, že k odstoupení došlo již při prvním "pokusu" prostřednictvím komunikace na dálku.
Jestliže nebude spotřebitel s vyúčtováním souhlasit může jej reklamovat.
V případě, že společnost reklamaci vyúčtování zamítne, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunifkaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den paní Jarolímová, děkujeme za váš podnět.
Ukončení služeb do 14 dnů od zřízení je specifický způsob zrušení služby a proto se také řídí specifickými podmínkami. Přímo ve smlouvě ke zřízení službě uvádíme:
Pokud jako fyzická osoba smlouvu uzavřete prostředky komunikace na dálku nebo mimo prostory obvyklé k podnikání, máte právo odeslat do sídla O2 odstoupení, a to do 14 dní
ode dne, kdy od O2 obdržíte na Moje O2 tento dokument. Totéž platí pro odstoupení od změny smlouvy. Žádné sankce se neuplatní. O2 má ale nárok na zaplacení aktivně
čerpaných služeb. Můžete využít vzorový formulář. Vedle sjednaných služeb můžete čerpat z aktuální nabídky volitelných služeb, kterou pro vás pravidelně aktualizujeme ve zvláštním ceníku.
Proto jste také byla odkázána na prodejnu O2 a nebylo s vámi tento požadavek možné primárně vyřešit na lince O2.
Při zrušení služby ve lhůtě 14 dnů od zřízení také dochází k ukončení poskytování služby v co nejdřívějším termínu, tedy hned po zpracování vaší žádosti. Nelze zrušení do 14 dnů uplatnit u služby, kterou si dále chcete ponechat a využívat a to byť po dobu období zdarma. V takovém případě se na ukončovanou službu uplatní standardní podmínky a to výpovědní lhůta.
Mrzí mne, pokud došlo k nějakému nedorozumění nebo vám to nebylo dostatečně vysvětleno.
S pozdravem
Ing. Dominika Niedobová, Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.