Společnost


METAL-FRUT, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53635Neproplacený Lex-Voucher

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 20 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.11.2021, před 3 lety

Vladimír Javůrek

Znění stížnosti

Dne 13.01.2020. Jsem zakoupil u CK METAL-FRUT zájezd v hodnotě 9298kč. Který se měl uskutečnit 29.04.2020. Vzhledem k propuknuti Covid se zájezd neuskutečnil. Společností CK METAL-FRUT mi byl vystaven Lex-Voucher na danou částku. Po uplynuti ochranné lhůty jsem společnost kontaktoval prostřednictvím e-mailu (zajezdy@ckmetal.cz). Společnost mi nabídla prodloužení voucheru, to jsem odmítl a požádal o vyplacení uhrazené částky dle zákona č. 185/2020 Sb. Spolčenost mě několikrát ujišťovala, že se má žádost řeší a je předaná na jejich účetní oddělení. V posledním e-mailu mě ujistili, že částka bude uhrazena do konce října 2021, což se nestalo. do dnešního dne nebyl voucher proplacen. Společnost jsem několikrát vyzval k nápravě a upozornil jsem je, že pokud se tak nestane budu věc řešit právní cestou. Veškerou emailovou komunikaci mohu poskytnout. Žádám Vás o pomoc při řešení nastalé situace. Děkuji Vladimír Javůrek dne 08.11.2021


Produkt

Poukaz na zájezd - rezervační číslo 202202013. Výstavce poukazu METAL-FRUT s.r.o. IČO 46904280


Požadované řešení

Požaduji po společnosti proplacení uhrazené částky 9268 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.11.2021 11:16, před 3 lety

Jestliže se měl zájezd konat mezi 20 únorem 2020 a 31. srpnem 2020 bude mít podnikatel možnost využít tzv. ochrannou dobu. Jedná se de facto o odložení splatnosti pohledávek, které vznikly v důsledku nutnosti zrušit zájezdy v důsledku pandemie nemoci COVID-19. Tuto problematiku upravuje zákon č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (označovaný jako "lex voucher").

V případě, že podnikatel využije ochrannou dobu, je povinen o této skutečnosti informovat spotřebitele a vystavit mu poukaz (voucher) na zájezd nejméně v hodnotě veškerých plateb uhrazených spotřebitelem. Podnikatel má povinnost předat tento poukaz spotřebiteli v listinné podobě. V elektronické podobě je možné poukaz vydat pouze v případě, že uzavření smlouvy proběhlo také elektronicky nebo s poukazem v elektronické podobě spotřebitel souhlasil.

Podnikatel může spotřebiteli již během trvání ochranné doby nabídnout jiný zájezd, ale tento zájezd musí být minimálně stejné nebo vyšší kvality, než byl zájezd původní. Spotřebitel nemusí s nabídkou nového zájezdu souhlasit, a může po skončení ochranné doby požadovat vrácení uhrazené platby.

Jestliže spotřebitel vystavený poukaz nevyužije, má právo na jeho proplacení zásadně nejpozději k 14. září 2021. Pořadatel není oprávněn zadržovat spotřebitelovy peněžní prostředky po delší dobu, jednalo by se z jeho strany o tzv. bezdůvodné obohacení. Podle § 2991 občanského zákoníku, kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit spotřebiteli bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a spotřebitel má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Rovněž je možné celou záležitost řešit soudní cestou, za tímto účelem může spotřebitel kontaktovat advokáta (databáze dostupná na www.dtest.cz/advokati).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.1.2022 15:58, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.3.2022 17:50, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.