Počet nahlášených stížností: | 36 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V režimu DPI jsem dostal předpis záloh 6950,- Kč měsíčně. Doposud jsem platil u stávajícího dodavatel 100 Kč/měsíčně pouze na úhradu poplatků spojených se službou distribuce, protože moje spotřeba je od roku 2012 0 mWh (přešel jsem na jiný zdroj tepla a jen jsem ponechal dům připojený na plynu). To mohu doložit jak na základě vyúčtování stávajícího dodavatel, tak dotazem ne operátora distribuční soustavy (dnes provedenou) tak samoodečtem (dnes). Stav plynoměru je od roku 2012 stejný. Pokoušel jsem se s dodavatelem spojit a řešit s ním nedůvodnou výši záloh pomocí info linek, ale nepodařilo se. Vždy jsem dostal odpověď, že cena je stanovena na základě dat o spotřebě, které jím předal operátor soustavy. Dotazem na operátora soustavy jsem zjistil, že oni dodali spotřebu pro moje místo 0 kWh.
DPI plynu
Stanovení výše záloh odpovídající důvodně předpokládané spotřebě dle §11a odstavec 9 energetického zákona.
|
Tweet |
Dodavatel poslední instance nesmí na poskytování svých služeb nepřiměřeně profitovat. To platí podle našeho názoru nejen o konečné ceně, ale i při stanovování výše záloh.
Jednou ze zásad nejen soukromého práva je zákaz zneužití práva. To mimo jiné znamená, že při stanovování výše záloh je dodavatel poslední instance oprávněn (a v souladu s povinností jednat jako řádný hospodář dokonce i povinen) zohlednit všechna rizika a promítnout je do konečné výše zálohy, neměl by však přistoupit k tomu, že výše záloh bude mít pro řadu odběratelů de facto likvidační důsledky a bude naprosto neadekvátní s ohledem na spotřebu, kterou konkrétní spotřebitel vykazoval v uplynulých období a kterou patrně bude dosahovat i v obdobích následujících (přiměřeně se použije také § 11a odst. 9 energetického zákona).
Pokud by se spotřebitel rozhodoval mezi tím, zda zaplatit bezdůvodně a přehnaně vysoké zálohy a tím, že nebude mít prostředky na jiné životní potřeby, měl by se pokusit s dodavatele poslední instance najít dohodu. Dodavatel poslední instance by měl na pokus o tyto dohody slyšet, neboť skutečnost, že mezi ním a spotřebitelem není smluvní vztah, ale pouze zákonný režim (tj. režim dodavatele poslední instance) jeho pozice v případě, kdy spotřebitel zkrátka neuhradí celou výši záloh, není nijak zvlášť silná.
Obvykle doporučujeme spotřebitelům se v případě problémů v odvětví energetiky obracet na Energetický regulační úřad (www.eru.cz). Je však nutné uvést, že Energetický regulační úřad je zahlcený a v současnosti individuální rady spotřebitelům poskytuje jen omezeně.
Společnost innogy Energie, s.r.o. byla o podané stížnosti informována. Bohužel však neprojevila zájem využít službu VašeStížnosti.cz k řešení sporů. Od společnosti jsme obdrželi následující vyjádření:
Veškerými reklamacemi i stížnostmi zákazníků se plně zabýváme, avšak musí být zaslány přímo na nás. Své požadavky mohou zákazníci zasílat emailem nebo takto:
- nonstop zákaznická linka 800 11 33 55
SKYPE: kontaktnicentrum innogy
E-MAIL: info@innogy.cz
Osobní návštěva Zákaznického centra http://www.innogy.cz/cs/vyhledej-kontaktni-misto/
S ohledem na princip dobrovolnosti služby smírného řešení sporů jsme nuceni stížnost uzavřít.