Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Hodina a půl zpožděná objednávka, která byla v pozdní hodiny ještě k tomu doručována na kole, takže mi bylo hned jasné, že nepřijde v teplém stavu. Kurýr nezazvonil na zvonek domu, ale paní z “pomoci” tvrdila, že ano. Jídlo bylo předem zaplacené, takže i přes veškerou snahu z mé strany jídlo dostat, mi bylo napsáno, že další reklamace není možná a mám smůlu. Ve výsledku jsem zaplatila jídlo pro popelnici nebo pro cizího člověka. Peníze mi vráceny nebyly. Nikdy v životě už přes tuto společnost neobjednám.
Vrátit peníze nebo doručit jídlo.
|
Tweet |
V případě, kdy není zboží (resp. služba) doručeno ve sjednané kvalitě, je možné jej reklamovat. V tomto případě je vhodné reklamaci uplatnit co nejdříve, což spotřebitel dle popisu udělal. Pokud z povahy závazku vyplývá, že na opožděném plnění nemůže mít spotřebitel zájem, zaniká tento závazek prodlením prodávajícího. Z našeho pohledu se v této věci jedná právě o tento tzv. fixní závazek (§ 1980 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník), zvláště v případě, kdy pozdním doručením může dojít k znehodnocení jídla.
Z tohoto důvodu se domníváme, že nedoručením došlo k zániku závazku, což má podle § 1980 odst. 2 občanského zákoníku stejné účinky, jako by spotřebitel od smlouvy odstoupil. Prodávající by tak měl spotřebiteli vrátit peněžní prostředky, které od něj přijal v rámci plnění tohoto závazku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.