Počet nahlášených stížností: | 22 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Na příchozí SMS z čísla 90309 následujícího znění "vyčisti 256740 zastavit sp... " jsem zareagoval a jelikož jsem chtěl vědět více rozklikl jsem tuto SMS. Okamžitě mi přišla další SMS tentokrát z čísla 9030999 s tím že "Vaše platba pro Silentium byla přijata. Své přihlašovací údaje naleznete zde:"
následuje link "https://silentium.app/thankyou-cz.php?tid=90309CZS1636411407438"
Z první SMS nebylo vůbec zřejmé, že se jedná o placenou službu a natož okamžitě placenou po jejím rozkliknutí.
Toto jednání považuji za velmi, slušně řečeno, neetické a považoval bych za správné vrácení stržené částky 99,- Kč resp anulování této transakce u operátora Vodafone.
Nebyla zde možnost dopředu znát o jakou službu přesně jde, za jakou cenu a už vůbec ne možnost odsouhlasit odchozí platbu.
Vrácení stržené částky 99,- Kč resp. anulování transakce u operátora Vodafone.
|
Tweet |
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/reklamace-sluzeb-hrazenych-pres-plat-mobilem.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.