Počet nahlášených stížností: | 34 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vratila jsem zbozi ,dvakrat odstoupila od smlouvy pres PC jednou pisemne.Nechteji mi vratit penize a stale mi vraci ze servisu zbozi domu
Vraceni penez
|
Tweet |
Jestliže spotřebitel odstoupil od smlouvy ve lhůtě (14denní zákonné, případně delší smluvní), má prodávající povinnost vrátit peněžní prostředky do 14 dnů od tohoto odstoupení spotřebitele.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Informace o prodávajícím lze nalézt v obchodním rejstříku (konkrétně zde: https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=392107
Dobrý den,
zákazníkem byl nejprve vnesen požadavek týkající se reklamace, kdy z naší strany byl zajištěn bezplatný svoz reklamované věci k řešení a po vyřízení byl výrobek i bezplatně navrácen. Zákazník následně zadal požadavek týkající se odstoupení od kupní smlouvy bez udání důvodu a to do 14ti dní od obdržení věci. Zákazník byl vyzván k odeslání zboží na adresu naší provozovny, kdy po předání věci bude zpracováno. Se zákazníkem je komunikováno a je z naší strany i vyzíván k jednání. Na tyto výzvy ohledně odeslání zboží odmítá reagovat. Prosím tedy z Vaší pozice o objasnění našemu zákazníkovi, že náš postup je zcela v pořádku. Tedy v případě odstoupení od kupní smlouvy je spotřebitel povinen navrátit předmět kupní smlouvy svému prodejci a prodejce následně přijaté finanční prostředky od spotřebitele. Náklady spojené s odeslání zboží v rámci tohoto odstoupení od kupní smlouvy jsou k tíži spotřebitele.
Děkuji a s pozdravem ONLINESHOP.cz Petr Hanuš
Děkujeme společnosti za součinnost a doplnění informací nutných ke správnému posouzení případu.
Dle § 1832 odst. 4 občanského zákoníku platí, že prodávající je oprávněn zadržet spotřebitelovy peněžní prostředky až do té doby, (i.) kdy mu spotřebitel neprokáže, že zboží prodejci zaslal, a nestane-li se tak, pak do té doby, (ii.) kdy spotřebitelem vracené zboží je prodejci doručeno zpět.
Pokud spotřebitel podnikateli zboží odeslal a tuto skutečnost mu prokázal, je prodávající povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky. To samé platí v případě, kdy prodejci zboží již bylo doručeno.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost na výše uvedená vyjádření reagovat.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.