Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dne 7.8.2021 jsem zakoupil na portálu Viagogo vstupenky na koncert skupiny Kabát konaný v Ostravar aréně 30.10.2021. Za dvě vstupenky jsme zaplatili 4017kč - vstupenky byly dárek pro rodiče, běžně se podobných akcí neúčastním a lístky jsem objednával tímto způsobem poprvé.
Viagogo potvrdilo datum konaní akce emailem a poslalo odkaz na vstupeky. Po stáhnutí vstupenek, jsem zjistil ze realná cena jedné vstupenky je 550kč a datum konání akce je říjen-listopad 2022. Ověřil jsem si informace o konaní koncertu na ofiiciálních stránkách kapely a zjistil jsem že turné je opravdu přesunuto na konec roku 2022 a poté začal zjišťovat co je Viagogo za organizaci.
Kontaktoval jsem zákaznickou podporu viagogo s dotazem na cenu a reklamaci data koncertu. Viagogo jsem upozornil, že je koncert přesunut a tato informace je dostupná od 30.5.2021 a nebyli schopni během více než dvou měsíců změnit data na svém webu a toto jednání považuji za podvod a klamání zákazníka. Dodali mi něco jiného než jsem objednal a zaplatil a proto požaduji vrácení peněz.
Viagogo si mě přehazuje jako horký brambor, jednou tvrdí že původní datum koncertu platí, podruhé to popřou, tvrdí že nenesou odpovědnost apod. Komunikuju s nimi dodnes, téměř jsem z části uspěl kdy mi nabídli polovinu částky v rámci kreditu a výběru jiných vstupenek ale během jednoho dne zase obrátili a jsem zpět na začátku. Snažím se do nich každý den tepat a vypisovat i když tady není téměř žádná šance na úspěch. Prosím, vyhněte se nákupu na viagogo!
vrácení peněz v plné výši nebo částečná refundace ale hlavně maximální upozornění a varovaní před nákupem na viagogo
|
Tweet |
K ceně:
Pokud by společnost vstupenky přímo prodávala, musí být inzerovaná cena pro spotřebitele konečná včetně všech daní a poplatků. Společnost však dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí (v ceně by tedy nemusely být započítány všechny poplatky). Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Jelikož jsou na webových stránkách společnosti nabízeny vstupenky, jež již byly jednou zakoupeny, mohou se ceny těchto vstupenek lišit od cen vstupenek nabízených oficiálními prodávajícími. České právo nezakazuje přeprodej vstupenek na kulturní a sportovní akce za vyšší cenu, než která je na vstupence uvedena. Pouze v případech, kdy by byla nová cena v hrubém nepoměru k ceně původní, mohl by zákazník požadovat zrušení smlouvy a navrácení peněžních prostředků, neboť by se jednalo o neúměrné zkrácení. Co by se však v konkrétním případě považovalo za hrubý nepoměr by mohl posoudit jedině soud.
K termínu:
Nicméně v uvedeném případě by měl mít spotřebitel právo na reklamaci, neboť objednané zboží neodpovídá objednávce, co se týká termínu konání. Jestliže změna data byla známá již před objednáním, jedná se o chybu na straně prodávajícího. Spotřebitel by tak měl mít nárok na uplatnění práv z vadného plnění, přičemž je při podstatném porušení smlouvy možné i odstoupit.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem v USA, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem v USA, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele. Lze kontaktovat Federal Trade Comission (https://www.ftc.gov/), nicméně je nutné počítat s tím, že komunikace bude probíhat výhradně v angličtině (jde o americkou obdobu České obchodní inspekce).