Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem si u společnosti T-mobile telefon Samsung A70, který se mi něco málo před uplynutím záruční doby pokazil. Večer jsem šla spát a ráno už jsem ho nezapnula. Jednalo se o problém s displejem, který sice reagoval na dotyk, ale byl bez obrazu/černý, takže člověk nevěděl, na co kliká. Záruka ja do 19.11.2021. Dne 25.10.2021 jsem telefon přinesla na reklamační opravu na T-Mobile prodejnu v Chrudimi. Pracovnice prodejny se mnou sepsala reklamační protokol s tím, že se mi ozve, až bude telefon posouzen v servisní firmě Britax, kam byl odeslán. Cca za týden mi pracovnice volala, že servisní firma posoudila opravu displeje jako mimozáruční, že na displej musel být v kabelce vyvíjen obrovský tlak a proto se rozbil a mám se tedy rozhodnout, zda uhradím opravu za 3000 Kč, pouze diagnostiku vady 400 Kč nebo 0 Kč za ekologickou likvidaci. Požádala jsem, zda si mohu nechat pár dní na rozmyšlenou, jak s telefonem naložit a obvolala servisy v okolí. Oprava v jiném servisu by vyšla finančně výhodněji, ale T-Mobilu budu v tomto případě muset zaplatit diagnostiku, aby mi telefon vydal, o které na reklamačním protokolu jenž jsem podepsala není zmínka. Má společnost T-Mobile právo požadovat platbu za diagnostiku v případě, když se jednalo o přístroj v záruce? Může požadovat platbu diagnostiky i když v reklamačním, který jsem při odevzdání telefonu podepsala není tato skutečnost písemně zaznamenána? Souhlasím s tím, že se na opravu, nevztahuje záruka, ale v rámci záruky by měl být telefon posouzen a za diagnostiku platit nechci a zajistit si opravu v jiném servise.
Děkuji
Samsung A70, zakoupen 2019
Souhlasím s tím, že se na opravu, nevztahuje záruka, ale v rámci záruky by měl být telefon posouzen a za diagnostiku platit nechci a zajistit si opravu v jiném servise.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. V případě zamítnutí reklamace má prodávající právo na uhrazení nákladů (přiměřených), jestliže spotřebitele na tento fakt upozorní. Běžně se tak děje např. u zboží značných rozměrů, které si prodávající musí na své náklady odvézt na pobočku k posouzení. V tomto případě ale spotřebitel (dle popisu stížnosti) na tuto skutečnost upozorněn nebyl, a proto se domníváme, že prodávající nárok na zaplacení diagnostiky nemá.
Přestože nám z popisu vyplývá, že spotřebitel reklamaci rozporovat nechce, pro úplnost uvádíme, že se spotřebitel ještě před zahájením případného sporu může obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.