Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Reklamace - obdržel jsem od 02 vyúčtování za služby a za poslední dva měsíce se mi objevila položka "služby třetích stran" ve výši 99 Kč, které se opakují. Celkem za poslední dva měsíce 396 a 495 Kč.
Tato částka byla účtována na tel. čísle mého 14ti letého syna a já jsem rozhodně žádnou platbu neodsouhlasil a syn si není žádné objednávky vědomý.
Žádám Vás tímto o zjednání nápravy a vrácení částky 396 a 495 Kč. Způsob vrácení částky prosím navrhněte.
Věřím, že situaci vyřešíte a nebudu mít ve vyúčtování další nesrovnalosti.
Děkuji
Petr Klasa
Služby třetích stran
Finanční kompenzace ve výši účtovaných "služeb". V případě navrácení částky mě prosím kontaktujte na e-mail- viz reference
|
Tweet |
Nesouhlasí-li spotřebitel s vyúčtováním služeb, měl by uplatnit reklamaci. Reklamaci na vyúčtování ceny je spotřebitel oprávněna uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu. Společnost je povinna vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu, nejpozději do 1 měsíce ode dne doručení reklamace. Doručení vyřízení reklamace musí být provedeno prokazatelným způsobem.
V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den,
uvedené využití plateb třetích stran (platba přes internet) je standardní formou online předplatného, které lze využít přes nabídku v odkaze, reklamní banner aj. Uživatel čísla při využití této služby nákup potvrzuje zvoleným ověřovacím způsobem (PIN, biometrické ověření atd.).
O2 je v tomto případě pouze zprostředkovatelem platby mezi koncovým zákazníkem a poskytovatelem zakoupené služby. Pro reklamaci stržené platby je tak nutné se obrátit na poskytovatele zakoupených služeb. Veškeré informace potřebné k reklamaci lze nalézt zde https://1url.cz/bKsbO
Blokaci platby přes internet je možné provést MojeO2, kdy se prokliknete číslem a zde, v sekci doplňkové služby, naleznete položku Platby přes internet a zde nastavíte restrikci - zakázáno vše. Případně lze službu ovládat i přes web https://moje.o2platba.cz/login/?backKey=2y2t2, kde uvidíte historii plateb, limity a možnost blokace jednotlivých poskytovatelů.
S pozdravem,
Jakub Kreuziger
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.