Společnost


Playwing

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#53692Neoprávněné zahájení odběru služeb u Playwing

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 26 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.11.2021, před 3 lety

Lucas Tóth

Znění stížnosti

V noci mi z ničeho nic přišla sms (v českém jazyce, od kontaktu pod jménem DOT, číslo se mi nepodařilo dohledat), že jsem se přihlásil k odběru služeb Playwing. Firma nabízí za předplatné 150,- Kč za týden mobilní hry. Prvních 24 hodin dle přijaté sms bylo zdarma. Součástí zprávy byl odkaz na zrušení odběru, na který tudíž má zasažená osoba oněch 24 hodin, než mu zmíněnou částku naúčtují. Sms jsem si naštěstí všiml včas a předplatné zrušil během doby tohoto "zkušebního dne zdarma", tedy pevně doufám, že neobjevím jejich službu ve svém vyúčtování. Nikdy jsem na jejich stránkách nebyl, nikdy jsem o nich neslyšel, nikam jsem své telefonní číslo nezadával, nikde jsem nic nepotvrzoval, s ničím nesouhlasil, s nikým po telefonu nemluvil. Kde tedy vzali mé telefonní číslo a souhlas k odběru jejich služeb? Na internetu se dá dočíst o mnoha jiných případech (z jiných zemí), kde oběti dokonce ani neměly zjevnou možnost ono předplatné zrušit. Jak je možné, že firma s takto nekalou praktikou je stále na trhu? U O2 je vedena v seznamu obchodníků s platbami přes internet, pouze pod rozdílnou adresou, než kterou uvádějí na webových stránkách a kterou jsem uvedl ve stížnosti (O2 je vede pod: Plawing, White Collar Factory, Unit 311, 1 Old Street Yard. EC1Y 8AF, London, United Kingdom). Napsal jsem jim email, kde jsem je slušně požádal, aby případ vysvětlili a přestali s tím. Dostalo se mi odpovědi, že musím sdělit své telefonní číslo, operátora a zemi, aby mi mohli pomoci. Nechovám k nim však žádnou důvěru, a tak jsem žádné údaje nesdělil.


Požadované řešení

Snažně prosím, aby se svými praktikami přestali, či byli jinak omezeni přímo u operátora, a tedy aby nedošlo k tomu, že si někdo nebude vědět rady a bude muset platit za tuto službu, kterou si neobjednal.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2021 11:16, před 3 lety

Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží a služby, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu nebo služby uzavřena a tento produkt (služba) byl ze strany společnosti opravdu zaslán (poskytnuta).

Spotřebitel v tomto případě správně odstoupil od smlouvy bez prodlení. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt, bylo by následné řešení sporu složité a časově náročné. Protože si spotřebitel není vědom objednání nějaké služby, neměla by mít společnost právní důvod k příjmu plateb od něj a musela by prokázat, že s ní spotřebitel smlouvu uzavřel.

Jestliže se poskytovatel služby nachází mezi obchodníky operátora, je vhodné jej se stížností kontaktovat (aby byl s problémem srozuměn), jak již spotřebitel učinil.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Madridu), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.1.2022 13:38, před 3 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.7.2022 15:54, před 3 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.