Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 21 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den vážení,
zakoupili jsme zájezd u společnosti EXIM tours, kdy jsme byli ujištěni, že budeme mít k dispozici lehátka na pláži zdarma. Ve skutečnosti však hotel WHITE OLIVE PREMIUM CAMEO na řeckém ostrově Zakynthos žádná lehátka na pláži nenabízí. Titulní fotografie hotelu na webu společnosti EXIM tours, kde jsou lehátka na pláži před hotelem, je neaktuální (na ní lehátka vyfocena jsou, avšak ani ta ani dřevěné molo se na místě v době našeho pobytu od 21. 9. do 28. 9. 2021 nenacházely). Lehátka jsme si tedy byli nuceni pronajímat za poplatek 10 euro na osobu za den (pro dvě osoby) na vedlejší části pláže.
Informace o lehátkách na pláži zdarma byla uvedena až do doby, kdy jsem na věc upozornil prostřednictvím zákaznické linky (stalo se tak přímo z destinace v období od 21. 9. do 28. 9. 2021), na webových stránkách EXIM tours (nyní je tam již pouze ona zmíněná neaktuální a zavádějící fotografie). Že jsou lehátka na pláži zdarma jsem byl informován i při telefonickém rozhovoru v rámci rezervace zájezdu dne 18. 9. 2021 v čase 10-12 hod. Pracovnice rovněž vyzdvihla, že se jedná na řecké poměry o vzácnost, což přispělo značnou měrou ke konečnému výběru daného zájezdu.
Když jsem se pokusil danou věc reklamovat u společnosti EXIM tours, byl jsem odmítnut.
Tuto záležitost považuji za klamání zákazníka.
S pozdravem
WHITE OLIVE PREMIUM CAMEO
Kompenzace nutnosti pronájmu plážového servisu.
|
Tweet |
Měl-li zájezd vady, vytkl-li je spotřebitel bez zbytečného odkladu a určil-li k tomu přiměřenou lhůtu k odstranění vady, má spotřebitel dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vad. Existenci vad je nutné doložit (např. foto nebo video záznam). Nevytkl-li spotřebitel vady zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, právo na slevu mu vůbec nevznikne, proto doporučujeme jednat vždy co nejdříve.
V souladu s ustanovením § 2537 odst. 2 zákona č.89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen "občanský zákoník"), je třeba vytknout vadu pořadateli zájezdu bez zbytečného odkladu, což se nejčastěji řeší prostřednictvím přiděleného delegáta, s kterým je nutno sepsat zápis o vadě zájezdu, kterým pak bude spotřebitel po návratu argumentovat u pořadatele zájezdu jako takového a požadovat slevu z ceny zájezdu v souladu s ustanovením § 2540 odst. 1 občanského zákoníku.
Pro výpočet výše nároku (procentuální slevy) je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.evropskyspotrebitel.cz/files/frankfurtska-tabulka.pdf . Při použití Frankfurtské tabulky slev by spotřebiteli za chybějící lehátka náležela sleva ve výši 5-10 %.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.