Počet nahlášených stížností: | 116 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
3.6.2021 koupen přes e-shop u společnosti System Centre s.r.o. Apple iPhone 11 64GB, bílá. Vše se zdálo být v pořádku. Na začátku listopadu 2021 (bez nárazu, pádu,...) zcela popraskalo sklo, ochranné sklo zůstalo bez poškození a telefon se stal neovladatelný. Velmi nepříjemné pro nezletilou dceru žijící přes týden daleko od domova.
Jelikož potřebovala mít telefon rychle zase funkční a nevěřili jsme, že nám někdo uzná jako reklamaci popraskané sklo dali jsme telefon na opravu do nejbližší doporučené opravny mobilů. Jelikož je mobil nový domluvily jsme výměnu skla originál ikdyž vyšlo dráž. Na druhý den nás kontaktoval pracovník Mobilárny, s tím, že telefon je zcela zablokován a bude jej nutné uvést do továrního nastavení (ztráta všech fotek atd...), aby mohlo být sklo správně nainstalováno, po odsouhlasení této ztráty dat zachvíli volal znova, jestli víme že sklo bylo na telefonu neorigální - ŠOK - telefon byl koupen jako nepoužitý, nerozbalený originál!!!
Apple iPhpne 11 64GB bílá, koupeno: System Centre s.r.o. , Litevská1174/8, Praha 10, IČ 06100244, system-centre@post.cz,
Prosím o zveřejnění, prověření firmy jaké zboží prodává zada nepodvádí všechny zákazníky. Žádám o navrácení celé částky 14710,- + 4000,- kterou jsme museli zaplatit za výměnu nového originálního skla.
Žádám peníze zaslat předem na účet po připsání na účet zašleme telefon zpět firmě. Nevěřím totiž již v čestné jednání firmy System Centre s.r.o.
|
Tweet |
Jestliže zboží neodpovídá objednávce, je možné jej reklamovat. Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Přestože je již zboží opraveno, neodpovídalo objednávce, což spotřebitel nemohl při běžné obezřetnosti poznat, neboť se jednalo o skrytou vadu. V tomto případě by se mohlo jednat o podstatné porušení smlouvy prodávajícím, protože dodal zboží v jiné kvalitě (se skrytou vadou,), o které pravděpodobně věděl. Při podstatném porušení smlouvy má spotřebitel právo na odstoupení podle § 2002 občanského zákoníku a může tak požadovat zpět vynaložené finanční prostředky.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, zcela vylučujeme, že by samo od sebe bez pádu popraskalo sklo mobilního telefonu, jak uvádíte. Co se týká problému se zbožím, je možné, že jste u nás zakoupila použitý kus, u kterého původní displej být nemusí. Jelikož jste neuvedla žádné číslo objednávky, nemůžeme ověřit, co přesně bylo objednáno, ročně prodáváme desítky tisíc telefonů, nicméně iPhonů 11 jsme použitých prodali velmi málo a situaci by bylo nutné blíže prověřit.
Informace pro případné reklamující: Na tomto portálu nám bohužel ve velkém množství případů píšou lidé, které dle jména v objednávkách nelze vůbec najít a následně se po naší reakci na "stížnost" ani neozvou. Nevíme, kdo takové zprávy píše, ale všem, kdo potřebují řešit skutečný problém, jsme samozřejmě k dispozici. Pokud tedy od nás máte zboží, není problém napsat na e-mail uvedený na faktuře nebo v potvrzení objednávky a spojit se s námi, což je nejrychlejší cesta. Reklamační postup, případně postup pro odstoupení od smlouvy, je u nás naprosto standardní a odpovídáme v pracovní době během pár hodin.
Telefon byl kupován jako originál!!! nikdy bychom nekoupili použité,rozbalené nebo neoriginální zboží. Je zajímavé, že ochranné sklo zůstalo nepoškozeno. Jak nám odborníci řekli známka toho že telefon není originál Apple.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.