Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, v březnu 2021 moje maminka , po úmrtí manžela musela změnit smlouvy na plyn a elektriku , v e-mailové komunikaci nám byla napsána informace : Produkt Pohoda Online 36 (elektřina) a Produkt Pohoda Fit (zemní plyn) jsou se stejným závazkem jaký je u stávajících ceníků a to na 36 měsíců od zahájení dodávek. Nabízená cena je fixována po celou dobu závazku. Tyto informace jsou uvedené v produktových podmínkách, které zasílá spolu s podklady pro přepis k podpisu Vaší mamince poštou.
nyní nám po zvýšení cen elektriky přišel nový ceník, bohužel přesně nevíme co je v produktových podmínkách, nebot nastálá situace ( úmrtí manžela, tatínka) byla pro nás velmi náročná, což nás sice neomlouvám, ale e-mailová informace v komunikaci se specialistou zákaznické péče dané společnosti byla nás jasná, cena je fixována ( není uvedeno, že pouze za distribuci nebo za elektriku, pouze cena, což jsme brali jako závaznou informaci a tedy že je smlouva podepsaná na 36 měsíců s fixací všech cen..., prosím o informaci, zda informace , která nám byla poskytnuta v e-maiulu - viz. výše je právně platná i když je třeba v produktových podmínkách jiná informace...
- dnes jsem společnost kontaktovala, jak telefonicky, tak e-mailem , bohužel bude trvat vyjádření delší čas a my musíme popřípadě smlouvu vypovědět do 26,11,2021, tak raději píši o radu Vám děkuji Eva Vižďová
Produkt Pohoda Online 36 (elektřina) a Produkt Pohoda Fit (zemní plyn)
přiklonit se k informaci v e-mailové komunikaci a neměnit cenu produktu
|
Tweet |
Pokud dodavatel spotřebitele informoval o tom, že mu nabízí produkt s fixovanou cenou (popř. garantovanou cenou či jinak obdobně označenou cenou), nemůže následně přistoupit k tomu, že fixovanou cenu u tohoto produktu jednostranně změní, byť by si to vyhradil v obchodních podmínkách (v případě Centropolu jde o čl. 7 odst. 1 jeho Všeobecných podmínek poskytování služeb, viz https://www.centropol.cz/o-nas/ke-stazeni/podminky-a-prohlaseni/).
Takové ujednání (tj. ujednání o možnosti jednostranné změny) obchodních podmínek je za daných okolností dle našeho názoru překvapivé. Překvapivé ujednání obchodních je ze zákona vůči spotřebiteli neúčinné - tedy jako by ani nebylo.
Je nerozhodné, zda informaci o fixaci ceny podal dodavatel prostřednictvím svého zaměstnance spotřebiteli přímo ve smlouvě, anebo jen při jednání o uzavření smlouvy. V obou případech má totiž sdělení tytéž účinky - průměrný spotřebitel nepochybně chápe fixaci ceny jako záruku neměnnosti ceny po určité období a vůbec nepředpokládá, že by v obchodních podmínkách mohla být "skryta" výhrada, která dodavateli umožňuje jednostrannou změnu.
Spotřebitel má nyní dvě varianty dalšího postupu. Buď (i.) odstoupit od smlouvy z důvodu jednostranného zvýšení ceny (což mu umožňuje zákon, viz § 11a odst. 5 a 6 energetického zákona) a najít si urychleně náhradního dodavatele, anebo (ii.) namítat dodavateli neúčinnost jednostranné změny (s argumentací uvedenou výše) a požadovat zachování současné smlouvy v nezměněné podobě. V případě, že mu nebude vyhověno a smlouva (cena) bude i přes námitky změněna, může spotřebitel spor směřovat před Energetický regulační úřad (www.eru.cz).
Stížnost přeřazujeme na společnost a s ohledem na množící se dotazy tohoto typu na naší bezplatné poradně (299 149 009) ji žádáme, aby se k jednostrannému zdražování fixních cen vyjádřila.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.