Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den dne 18.10 . 2021 jsme zakoupili vozidlo u společnosti AAA AUTO a vše probíhalo docela dobře až na to když jsem se zeptal jestli mají protokol o zásadách na vozidle ,bylo mi řečeno ze nic takového nemají tak jsem šel za prodejci a dokazoval jsem o protokolu o závodech na vozidle a odpověď zněla že o ničem nevědí jen mě řekli že u vozidla bude časem chtít vyměnit spojka s tím jsem souhlasil že si ji necháme opravit ale po zaplacení a odjezdu domů jsme zjistili že při větší rychlosti auto vybruje Budiš tak jsem objednal brzdové kotouče s destičkami při příjezdu domu moje paní otevřela e-mail a tam byl předávací protokol a vypsané vady na vozidle na které jsem nebyl seznámen a nedostal jsem ho vůbec při koupi vozu do ruky .Byl jsem naštvaný a nevěřil jsem vlastním očím ,když se mi cca po 3 dnech rozsvítila kontrolka Fitru pevných částic tak jsem hned volal do AAA AUTO a tam mi bylo řečeno že nám předávací protokol dávali podepsat přitom to nebyla pravda my jsme ho vůbec neviděli až doma v e-mailu tak jsem auto chtěl reklamovat ale vše se prodluzovalo a po 10 denní lhůtě už jsem neměl šanci a pořad dokola mi tvrdili že jsem musel přečíst předávací protokol když ho máme podepsaný a byl jsem seznámen o stavu vozidla což nebyla žádná pravda protože kdybych to věděl tak auto vůbec nekupuji a dnes mi přišlo vyrozumění z reklamace že nám vrátí 5tis korun ale jen z jejich dobré vůle tak nevím jak dále reagovat . Prosím o radu děkuji
Jak dále postupovat prosím
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Jestliže je protokol o závadách podepsaný jménem spotřebitele a ten si je jistý, že jej nepodepisoval, doporučujeme se obrátit také na Policii ČR.
Vážený pane Gábore,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupil, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.