Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
zakoupila jsem elektronicky 2 vstupenky na koncert Whitney Houston Hologram World Tour 2020, který se měl konat 26.3.2020 v Praze. Z důvodu pandemie byl zrušen bez náhradního termínu a bez finanční kompenzace. V průběhu roku jsem kontaktovala telefonicky i emailem několikrát Ticketlive i pořadatelem II&ME LTD Braunerova 563/7, Praha 8 - Libeň, 180 00, IČ:03868397, DIČ:CZ03868397 zast. p. Vojtěchem Procházkou.
Obě společnosti se odkazují jedna na druhou, s tím, že to má řešit ten druhý. Chtěla bych se spojit s dalšími poškozenými, abychom mohli vyvinout nátlak na společnost / prodejce a domoci zpět své peníze. Nejde o malé částky: jedna vstupenka 1190,-Kč.
Jsem ochotna také přistoupit i na voucher v hodnotě obou vstupenek. Ale ten mi nebyl nabídnut. Prodejce stále tvrdí, že peníze nemůže vrátit a pořadatel, že hledá termín. Od původního termínu konání již uběhlo 20 měsíců.
Předem děkuji za pomoc,
s pozdravem
Š. Halamová
vstupenky na koncert Whitney Houston Hologram World Tour 2020, Kongresové centrum Praha
vrácení vstupného zpět na účet nebo vystavení voucheru v hodnotě vstupenek
|
Tweet |
Pokud byl z důvodu pandemie COVID-19 zrušen koncert před 13. květnem 2020, má pořadatel dané kulturní akce povinnost vydat spotřebiteli peněžní prostředky. Pořadatel kulturní akce nemá možnost vnutit spotřebiteli bez jeho souhlasu voucher.
Zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí, se na danou problematiku neuplatní. Byl totiž přijat až 13. května 2020, a proto se uplatní jen na kulturní akce s plánovaným datem pořádání v termínu od 13. května 2020 do 30. září 2021. Kulturní akce zmíněná ve stížnosti přitom byla zrušena už v březnu roku 2020.
Jelikož je pořadatel kulturní akce ve výrazném prodlení, může spotřebitel využít zaslání tzv. předžalobní výzvy. Ta nezavazuje k podání žaloby, má však pro spotřebitele příznivé následky v případě, kdy se rozhodne spor řešit soudní cestou. Více o předžalobní výzvě najdete na https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Jelikož jde podle našeho názoru o příklad neoprávněného zadržování peněžních prostředků (dle toho, jak je případ popsán spotřebitelkou), je rovněž na zvážení spotřebitele, zda neoslovit advokáta (www.dtest.cz/advokati) a nepodniknout v celé věci právně relevantní kroky i jeho prostřednictvím (podání žaloby k civilnímu soudu). Nejde totiž o malé částky.
Kromě částky samotné lze žádat i zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost (kromě výše uvedené soudní moderace) obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
nás tato situace opravdu velice mrzí, ale bohužel to opravdu není v naší kompetenci, rozhodovat o termínech událostí, o jejich přesunu či zrušení, a stejně tak není v naší kompetenci refundace vstupenek. Koncert zrušený nebyl, byl přesunutý na náhradní termín a to jsou jediné informace, které v tuto chvíli máme. Jakmile obdržíme od pořadatele události jakékoliv informace, budeme samozřejmě všechny, kteří si na tuto událost vstupenky zakoupili, informovat.
Děkujeme za pochopení
TicketLIVE
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
reaguji na Vaši odpověď a sděluji:
1. zanedlouho již oslavíme 2 roky od nekonání koncertu z 26.3.2020 bez náhradního termínu
2. dle vyjádření TicketLIVE: "Koncert zrušený nebyl, byl přesunutý na náhradní termín..." - upozorňuji, že žádný náhradní termín za dva roky doteď nebyl stanoven
3. TicketLIVE je prodejce a situaci neřeší a spoléhá na zlepšení pandemické situace
Žádám
- o reakci pořadatele, tj. II&ME LTD Braunerova 563/7, Praha 8 - Libeň, 180 00, IČ:03868397, DIČ:CZ03868397 zast. p. Vojtěchem Procházkou a dále
- o sdělení dTestu, jak dlouho od termínu konání akce, která nebyla uskutečněna, musí být vypořádána náhrada za vstupné.
I nadále trvám na finančním vypořádání za neuskutečněný koncert.
Předem děkuji, s pozdravem,
Š. Halamová
Jestliže nedošlo ke zrušení, ale pouze ke změně v termínu konání, jde o změnu v obsahu závazku (v té nejzákladnější náležitosti, jakou je vedle času ještě místo a způsob splnění).
Změnu je možné v tomto případě provést pouze dohodou stran. Pokud spotřebitel s návrhem na přesunutí termínu nesouhlasil nebo nesouhlasí, musí mu podnikatel vrátit bezodkladně peníze, protože v takovém případě došlo k zániku původního závazku pro tzv. následnou nemožnost plnění (§ 2006 občanského zákoníku). Spotřebitel může požadovat i zákonné úroky z prodlení a případnou náhradu škody, jestliže mu podnikatel nevrátí peníze včas.
Celou věc je možné řešit i skrz ADR České obchodní inspekce, popř. soud (pro ten je možné zvážit zastoupení advokátem, jejichž databázi najdete např. na www.dtest.cz/advokati).
Stížnost je přeřazena na společnost, aby se k výše uvedeným komentářům vyjádřila.
Dobrý den, bohužel změny termínů či způsoby refundace nespadají do našich kompetencí, jelikož nejsme pořadatel události. My jsme oprávněni vracet vstupné uhrazené Zákazníkem výhradně ve výši a za stanovených podmínek na základě příkazu Pořadatele. Veškeré tyto informace naleznete na našich webových stránkách a to konkrétně ve Všeobecných podmínkách. Není-li tento pokyn k vracení vstupného ze strany Pořadatele udělen, musí Zákazníci uplatňovat své nároky ze Smlouvy o účasti na akci přímo vůči Pořadateli.
Dobrý den,
děkuji za odpověď a žádám dTest o oslovení POŘADATELE, na kterého jsem upozornila v předchozí korespondenci a dosud zřejmě nebyl osloven. Nejedná se o Ticket Live - to je prodejce / zprostředkovatel.
Žádám tedy o reakci pořadatele, tj. II&ME LTD Braunerova 563/7, Praha 8 - Libeň, 180 00, IČ:03868397, DIČ:CZ03868397 zast. p. Vojtěchem Procházkou. Já sama jsem ho již několikrát oslovila, ale odkázal mě na Ticket Live nebo vůbec nereagoval.
Předem děkuji, s pozdravem,
Š. Halamová
Děkujeme stranám za vyjádření.
Osobní zastupování při komunikaci s podnikatelem nespadá pod službu VašeStížnosti.cz.
Spotřebitelka může na základě výše sdělených informací zaslat pořadateli předžalobní výzvu (vzor: https://www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva) a požadovat zákonný úrok z prodlení.
Stížnost tímto uzavíráme, neboť se zjevně vztahuje k jinému subjektu.
Pokud by pořadatel i nadále nereagoval, je vhodné se obrátit na civilní soud a částku vymáhat soudně. K tomu je možné využít služeb advokáta (databáze: www.dtest.cz/advokati).