Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Dne 23.12. ve 20:15 jsem byla v obchodním domě Kaufland v Moravské Ostravě zastavena mužem z ostrahy s tím, že nemám nárok pobývat v prostorách obchodu Kaufland v doprovodu mého asistenčního psa. Slušně jsem mu vysvětlila, že můj pes je asistenční, slušně vychovaný a způsobilý pro pohyb v tomto prostředí. Vyžádal si ode mě průkazku, kterou jsem mu předložila a dokázala, že pes je skutečně asistenční. Opakovaně mi nadával, že nejsem postižená, a že tam nemám co dělat. V té chvíli jsem si nechala zavolat vedoucí prodejny, která opakovala slova muže z ostrahy a z obchodu mě vykázala. Ve vší slušnosti jsem jí sdělila, že na ni podám stížnost, a ona mi velmi arogantně odvětila, ať si klidně stěžuji, a že její jméno je P.Š. Celá situace byla velice nepříjemná a mě to způsobilo časové i logistické problémy.
Požaduji omluvu a vyrozumění o postihu pro vedoucí prodejny.
|
Tweet |
V tomto případě si dovolujeme odkázat na stanovisko Veřejného ochránce práv publikovaného na: http://www.ochrance.cz/tiskove-zpravy/tiskove-zpravy-2010/zakaz-vstupu-vodicich-a-asistencnich-psu-do-verejnych-prostor-muze-byt-diskriminaci/
Změnou vyhlášky o hygienických požadavcích na prodej potravin z roku 2002 bylo zrušeno ustanovení, které výslovně povolovalo vstup osobám se zdravotním postižením v doprovodu vodicího či asistenčního psa do prodejen. Pokud prodejna obecně zamezí vstup speciálně vycvičeným psům, může se dopouštět nepřípustné nepřímé diskriminace v přístupu ke službám.
Volný přístup postižených s vodicími či asistenčními psy by měl být obecně uplatňován i v dalších zařízeních a prostorách, kde jsou poskytovány rekreační služby a rovněž do kulturních zařízení, včetně zoologických zahrad. Samozřejmostí musí být i přístup do bank, pojišťoven, na pošty, do kanceláří advokátů, účetních apod.
Dle § 6 zákona o ochraně spotřebitele nesmí prodávající při prodeji výrobků nebo poskytování služeb spotřebitele diskriminovat.
Vážená zákaznice,
děkujeme za Váš podnět. Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz. Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika v.o.s.
Společnost nám sdělila, že spotřebitel nevyužil nabízené možnosti kontaktovat společnost přímo. Stížnost z tohoto důvodu uzavíráme.