Počet nahlášených stížností: | 554 |
Z toho za letošní rok: | 42 |
Stále v řešení: | 9 |
Dobrý den
Dnes mi z této společnosti přišel mail o dlužné platbě za jejich služby (56,31 eur), k uhrazení do 27.11.21. Před třemi lety jsem se možná na této stránce registroval, ale jsem přesvědčený, že jsem účet smazal. Hlavně si myslím, že jsem nesouhlasil, s žádnou kontinuální platbou. Můžete mi prosím poradit co dělat? Děkuji David Schindler
Seznamka
Prosím o radu, jaké mám možnosti, a informaci zda nejde o podvod.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek byl ukončen bez toho, aniž by vznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
V tomto případě je spotřebiteli známo, že se ke službě zaregistroval, nicméně z popisu se domníváme, že o placení služby informován nebyl. Někdy může dojít k uzavření smlouvy nepozorností, nicméně zde je možné, že spotřebitel chtěl svůj účet smazat a společnost tak neučinila. Jestliže již spotřebitel neměl zájem o službu a společnost o tom informoval, nemá společnost nárok na vynucování pokračování ve smlouvě. U smluv o poskytování služeb bývají často výpovědní doby, nicméně zde se jedná o tři roky starý kontrakt, což by pro výpovědní dobu bylo silně nepřiměřené.
V každém případě doporučujeme spotřebiteli společnost kontaktovat, aby zjistil původ vymáhaného dluhu. Je totiž možné, že se jedná o dluh, který vznikl již zmíněné tři roky zpět a společnost přešla k vymáhání až nyní.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele. Pokud společnost nevyhoví prokazatelné žádosti spotřebitele o ukončení smluvního vztahu (k čemuž se v tomto případě již sama zavázala), doporučujeme kontaktovat dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí ve Švýcarsku, který se nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, s podnětem na užívání nekalé obchodní praktiky.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.