Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 30.6.2021 jsem v Eshopu firmy LED Products objednal a uhradil elektrocentrálu KRAFT a DELE KD 137 pod č. objednávky 2021008306. Centrály mi byla v průběhu cca týdne doručena přepravní společností. K jejímu prvnímu a současně poslednímu použití došlo dne 16.8.2021 v 16.00 hod. , kdy byla centrála zprovozněna a připojena k obytnému karavanu. v cca 21. 00 se zvýšila hlasitost centrály, Při zjišťování důvodu bylo zjištěno, že se výfuk centrály utřepal. Dále bylo, zjištěno, že jsou uvolněny a vyšroubovány matice spojující rám a blok motoru, jehož část příruby je vibracemi ulomená. Po provedení možných oprav/ sešroubování roztřepaných dílů/, byla centrála opětovně nastartována a po po cca 30 min. provozu přestal fungovat generátor proudu. Centrála byla odstavena z provozu. Poruchu jsem oznámil druhý den telefonicky prodávajícímu, který mě sdělil, že mám centrálu nachytat, že ji vyzvedne svozová služba. Po návratu z dovolené, jsem vyplnil dle pokynu reklamační formulář, který jsem včetně fotodokumentace odeslal prodejci24.8.2021. Po několika tel. urgencích byla reklamace přijata a proveden svoz 24.9.2021. I přes nejasnosti s přepravní službou byla zásilka odvezena. Od této doby nemám ani centrálu a ani peníze. V komunikaci jsem navrhoval dodávku jiného zboží anebo odstoupení od smlouvy. Prodejce od této doby nekomunikuje.
Benzínová elektrocentrála 5,2 Kw/7HP, 3000W KRAFTaDELE, KD 137
Na základě požadavku prodejce, jak řešit reklamaci jsem uvedl, buď výměnu zboží a nebo odstoupení od smlouvy. Vzhledem k tomu, že prodejce vůbec nekomunikuje a již uplynulo od oznámení více jak zákonná doba, volil bych nyní vrácení ceny v plné výši. Nespolehlivost jejich zboží, která mě stála další finanční náklady a pokazila průběh dovolené s vnoučaty mě zbavuje důvěry v kvalitu prodávaného zboží tímto prodejcem což podporuje i jeho pasivita v řešení reklamace. Byl jsem nakloněn dohodě a odběru jiného typu centrály i s případným doplatkem, ale neserióznost prodejce a jeho reklamačního oddělení rozhodla o ukončení jakéhokoliv obchodního vztahu.
|
Tweet |
Jestliže zboží neodpovídá objednávce (v uvedeném případě kvalitou), je možné jej reklamovat. V návaznosti na to má prodávající povinnost vyřídit reklamaci řádně a včas.
"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.
Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
V uvedeném případě se domníváme, že by vzhledem k nutné součinnosti s dopravcem mohla být lhůta prodloužena, neboť prodávající neměl možnost seznámit se s vadou bezprostředně po telefonátu v srpnu, ale až později. Nicméně svoz byl proveden na konci září, tudíž již jistě 30denní lhůta uplynula a z tohoto důvodu se domníváme, že reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Spotřebitel by tak měl mít nárok na odstoupení od smlouvy z důvodů uvedených výše (podstatné porušení smlouvy).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.