Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Zaplatila jsem 3ks vstupenek na Imagine Dragons. Číslo objednávky: 257****4
Akce: Imagine Dragons
Vstupenka/y: Sekce General Standing, Řada , (3 Vstupenka/y)
Poznámky:
Místo konání: Letiště Praha Letňany
Datum: pondělí 30. května 2022, 16:00
Ted jsem se dočetla ,že některé banky blokují koupi vstupenek mám mastercard u Komerční banky,platba proběhla peníze ani lístky nemám.
lístky z obj.257****4 Imagine Dragons Viagogo
chci vrátit peníze,mám strach z podvodu ,je to pro mne spoustu peněz
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Spotřebitel zde uvádí, že chce své peníze zpět, proto považujeme za vhodné vyjádřit se i k odstoupení od smlouvy při distančním prodeji ve 14denní lhůtě bez udání důvodu. Obecně je takové odstoupení možné, avšak v tomto případě se jedná o vztah spotřebitel - zprostředkovatel a následně zprostředkovatel - prodávající. Z tohoto důvodu není možné využít práva odstoupení od smlouvy bez udání důvodu jako v jiných případech distančních smluv. Konkrétně se tato výjimka nachází v § 1837 písm. j) občanského zákoníku.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje (např. že zbývá už jen omezené množství vstupenek), mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Na základě informací poskytnutých spotřebitelkou spotřebitelské poradně (tel. č. 299 149 009), došlo k dosažení smíru. Z tohoto důvodu bude tato stížnost uzavřena.