Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#53747Neuznama reklamace kvuli prkotine

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 27 dnů 13 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
12.11.2021, před 3 lety

Pavol Hyriak

Znění stížnosti

text pro Alza:
1. pred reklamaci jsem volal na infolinku co mam udelat predtym jak pridu s iphone do Holesovic. rekli jste mi “odpojitnid od telefonu”, nic vic, to jsem udelal.
2. po 3 tydnech mi zamitnwte reklamaci a poslede iphone zpatky domu s tym, ze je este potreba odpojitn”find my iphone”
3. ted mi rikate, ze po prijeti zacne nova doba reklamace, tj 30 dnu
jste normalni? co za hry to tam hrajete?
1. naucte se rikat zakaznikum kompletni informace, co je treba udelat pred reklamaci. ne jen polovinu.
2. proc mi posilate zpatky iphone, kdyz stacilo napsat email/zavolat a obratem bych Vam to “find my iphone” odpojil
3. 3 tydny jsem bez mobilu a pak tenhle pristup.
jdete nekam s touhle zakaznickou peci, je hodne co zlepsovat

cele chovani je neprofesionalni, jenom si odkliknout uzavrenou reklamaci bez zadne
peci o zakaznika!


Požadované řešení

1. kdyz volam na infolinku, co mam udelat predtym jak budu reklamovat iphone, je na miste dostat 100% postup, ne jen 1 ze 2 kroku

2. kdyz uz mate 3 tyzdny mobil u sebe pocas reklamace, misto fyzickeho vraceni nefunkcnyho mobilu se staci ozvat “hele, vypnete si jeste find my iphone”


nebo je to hodne co pozaduji!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.11.2021 11:42, před 3 lety

"Vyřídit reklamaci" v sobě zahrnuje i umožnění, aby spotřebitel mohl s reklamovanou věcí disponovat. To znamená, že v (obvykle) 30denní lhůtě by mělo být nejen rozhodnuto o reklamaci (zamítnuta nebo přijata), ale v této lhůtě by měla být reklamovaná věc také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Zároveň podle § 430 odst. 2 občanského zákoníku jednání zaměstnance zavazuje podnikatele, pokud nejde o zjevný exces. Jednání dle našeho názoru nebylo zjevným excesem, proto by se lhůta na vyřízení reklamace neměla prodlužovat a pozdější vyřízení reklamace tedy bude porušením smlouvy.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.11.2021 18:05, před 3 lety

Dobrý den,

děkuji za Váš příspěvek a chápu, že nejste s porocesem reklamace spokojen.

Bohužel v textu Vaší zprávy neeviduji žádný referenční údaj, podle kterého bych si mohla daný případ dohledat. Mohla bych Vás v této souvislosti požádat o upřesnění čísla reklamace či objednávky, faktury nebo Váš e-mail? Následně pro Vás celou situaci blíže prověřím a budu Vás kontaktovat s informacemi ohledně dalšího postupu.

Předem děkuji za případnou spolupráci a přeji hezký zbytek dne, Kateřina, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.12.2021 14:02, před 3 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.2.2022 11:14, před 3 lety

Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.