Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po telefonicke dohode dne 8.7.2021 mi byl odvezen vrak na vrakoviste na EKO likvidaci... Majitel parkoviste souhlasil ze stavem vozidla a slibil, ze na dalsi tyden do stredy bude papir ve schrance... Do dnesniho dne se tak i pres urgence nestalo...
Misto toho se majitel vykrucuje, lze a nevi ani co pise, protoze pokazde napise neco jineho...
Odtah vraku auta
Konecne odeslat papir o EKO likvidaci dle dohody po telefonu
|
Tweet |
Jestliže se podnikatel zavázal k nějakému plnění, má spotřebitel právo jej po něm požadovat. Stejně to pro podnikatele platí i v případech, kdy se k něčemu zaváže jeho zaměstnanec, nejedná-li se o zjevný exces (§ 430 odst. 2 občanského zákoníku).
V tomto případě je tedy poskytovatel služby povinen dodat protokol o ekologické likvidaci. Jestliže jej nemá, může spotřebitel uplatnit práva z vadného plnění. V tomto případě by záleželo, zda se jedná o podstatnou nebo nepodstatnou vadu, přičemž by u podstatné vady v krajním případě mohl spotřebitel i odstoupit od smlouvy. Dalším vhodným nárokem může být například přiměřená sleva.
Vzhledem k tomu, že služba nebyla poskytnuta ve sjednané kvalitě, má spotřebitel právo uplatnit reklamaci, kterou podnikatel musí obecně vyřídit ve 30denní lhůtě. Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.