Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
8.11. jsem si objednala varnou desku i s montáží. Byl domluven termín doručení - na úterý 9.11. 17 - 21 hod. Čekala jsem 4 hodiny marně.... Ráno jsem volala do Alzy, kde se mi pán v telefonu omluvil a sjednal se mnou náhradní termín doručení a montáže na pátek 12.11. opět 17-21 hod. OPĚT JSEM ČEKALA 4 HODINY MARNĚ - NIKDO NEDORAZIL!!! Aniž by mi dal vědět. Alza se tímto pro mě stala neseriozním obchodem, kde si nekoupím už vůbec nic.
Varná deska BEKO + její montáž
Vzhledem k tomu, že jsem nic neplatila předem, jsem přišla pouze o čas a iluze o seriozním obchodu. Do Alzy už nikdy!
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Zároveň podle § 430 odst. 2 občanského zákoníku jednání zaměstnance zavazuje podnikatele, pokud nejde o zjevný exces. Jednání dle našeho názoru nebylo zjevným excesem, proto tedy podnikatele zavazuje a ten byl povinen dvakrát dodat ve sjednaném termínu.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, nastalá situace mě velice mrzí. Bohužel jsem nikde nenašla údaje pro dohledání o jakou zakázku se jedná.. Prosím o zaslání čísla objednávky a já se následně mile ráda postarám o prověření vzniklé situace. S přáním krásného dne, Eva, péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Varnou desku jsem si koupila v jiném obchodě. Alza je pro mě nespolehlivý obchod.