Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Od srpna 2021 reklamuji zboží u internetového obchodu https://cz.gajoshop.com/ (viz reklamace č. 15198), postupoval jsem dle zaslaných instrukcí a výsledkem je pouze do nekonečna se táhnoucí emailová korespondence s nic neřešícími sděleními. Holt se musím asi smířit s tím, že jsem přišel jak o zboží, tak i o peníze. Vstřícnost vůči zákazníkům je opravdu mizivá. Firma se mi jeví spíše jako nedůvěryhodná. Na internetových stránkách mají pouze jakési emailové spojení, toď vše, bez možnosti přímé komunikace např. přes telefon.
Výměna zboží
Jedná se o to, že jsem si u vás koupil jsem si dva Super silné klaksony na kolo (viz. objednávka č. 3200001600). Jeden klakson (červený) mi funguje druhý černý) ne. Nechci vrátit peníze, chci funkční zboží.
|
Tweet |
Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Odstoupil-li spotřebitel od smlouvy, ruší se smlouva od počátku. V takovém případě je prodávající povinen vrátit spotřebiteli přijaté peněžní prostředky. Nevrátí-li prodávající spotřebiteli přijaté peněžní prostředky ani poté, co jej k tomu spotřebitel vyzval, ocitá se prodávající v prodlení a spotřebitel může navíc žádat zákonný úrok z prodlení.
Jelikož je prodávající zahraniční subjekt sídlící ve Slovinsku, má spotřebitel možnost obrátit se na Evropské spotřebitelské centrum, které bezplatně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiných členských států EU, Norska a Islandu. Více informací o Evropském spotřebitelském centru je možné vyhledat na webových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
S ohledem na vyjádření přijaté skrze bezplatnou právní spotřebitelskou poradnu (tel. číslo 299 148 009) stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.